۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۵۶۰۸۷

پاسخ دفتر آیت الله بشیر النجفی به شایعات فضای مجازی

پاسخ دفتر آیت الله بشیر النجفی به شایعات فضای مجازی
دفتر آیت الله بشیر نجفی از مراجع عراق در استفتائی به شایعاتی پیرامون ممنوعیت استفاده از حسینیه‌ها در درمان بیماران کرونایی پاسخ داد.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، دفتر آیت الله شیخ بشیر النجفی از مراجع نجف اشرف به استفتائی پیرامون ممنوعیت استفاده از مساجد و حسینیه‌های مسیر کربلا و نجف در دوران کرونا پاسخ داده است که متن استفتاء و پاسخ تقدیم خوانندگان محترم می‌شود:

استفتاء:

به تازگی در شبکه‌های اجتماعی فتوایی از حضرتعالی درحال انتشار است که استفاده از مساجد و حسینیه‌های موجود در مسیر کربلا و نجف برای بیماران کرونایی ممنوع است. آیا ساخت عبادتگاه‌ها برای مردم و منافع آنان نیست؟

پاسخ:

بسمه سبحانه

با شروع ویروس کرونا در عراق و دیگر کشورها، نه تنها از همه مومنان به صورت عام و از خادمان امام حسین(ع) به شکل خاص دعوت کردیم که به مردم خدمت کنند بلکه نهادهای مرتبط با دفتر را نیز برای انجام وظیفه خود بسیج کردیم. همچنین از صاحبان حسینه‌های مسیر کربلا و نجف خواستیم که حسینه‌ها را در اختیار نیازمندان قرار دهند.

باردیگر اعلام می‌کنیم که حسینیه‌های مسیر کربلا و نجف ملک شخصی و غیر موقوفه است از این‌رو تصرّف در آن به اختیار مالکان است که هرگونه می‌خواهند در آن دخل و تصرّف کنند هرچند از فرزندان مومن عراق می‌خواهیم که زمینه استفاده از این املاک را فراهم سازند.

در مورد حسینیه‌های وقفی که جهت وقف آن خدمت به مومنین است، وقف عام است که بارها اعلام شده استفاده از آنها نه تنها جایز بلکه شایسته است. اما حسینیه‌ها و مساجدی که وقف خاص هستند، تصرّف در آنها غیر از جهت وقف شده جایز نیست. والله الهادی و هو العالم

محمد رایجی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
کمیلی
Iran, Islamic Republic of
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
عجب شایعه احمقانه و بی پایه و اساسی است
انسان دوستی شیعیان زبانزد جهانیان می باشد
1
0
روحانی
Iran, Islamic Republic of
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
الحمد الله پوشش اخبار نجف،خوب است
1
0
SAjjad HUssain ALiyar
Iran, Islamic Republic of
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
پرسش: سلام علیکم ورحمۃ اللہ
گفتن یا علی مدد از نظر فقہی چہ حلمی دارد؟
و بقصد ثواب گفتن یا علی مدد چہ حلمی دارد؟
آتش زدن اغربطی(اگربتی) بر قبر به قصد ثواب یا بدون قصد ثواب چه حکمی دارد؟
و شبیہ ذوالجناح،تابوت وغیرہ درست کردن و لمسش کردن با قصد ثواب و بدون قصد؟
تشکر جزاک اللہ خیرا
0
0