۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۶۵۶۱۰۴

مجلس ملی پاکستان توهین به مقدسات اسلامی را محکوم کرد

مجلس ملی پاکستان توهین به مقدسات اسلامی را محکوم کرد
مجلس ملی پاکستان یاوه گویی برخی از افراط گرایان در ظاهر مذهبی علیه مقدسات اسلامی و تلاش برای تحت تاثیر قراردادن وحدت میان مسلمانان این کشور را قویاً محکوم کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، نمایندگان مجلس پاکستان ابراز انزجار و خشم خود را نسبت به تحرکات اخیر برخی از افراط گرایان علیه وحدت اسلامی و نسبت دادن راوایات دروغ به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام را با تصویب قطعنامه ای اعلام کردند.

خانم «شکفته جمانی» نماینده مجلس پاکستان قطعنامه مربوط به محکومیت توهین به مقدسات اسلامی را در صحن علنی پارلمان این کشور ارائه و سپس به اتفاق آراء تصویب شد.

وی افزود: ما اقدام شنیع و تفرقه انگیز یکی از روحانیون به اصطلاح مذهبی در ارائه احادیث جعلی و نسبت دادن آن به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به شدت محکوم کرده و اعلام می‌کنیم که اینگونه یاوه گویی‌ها قلب تمام ملل اسلامی را به درد می‌آورد.

این نماینده مجلس پاکستان تاکید کرد: هرگونه تلاش برای انعکاس روایات غلط که منجر به توهین به مقام والای اهل بیت علیهم السلام و اصحاب نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) غیرقابل قبول و محکوم است.

وی از دولت پاکستان خواست تا قوانین رسیدگی به توهین به مقدسات اسلامی را سخت‌تر کند تا عناصر خاطی فرصت یاوه گویی و تحت تاثیر قراردادن وحدت مسلمانان را پیدا نکنند.

پیش‌تر احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان به ویژه رهبران شیعه و اهل تسنن نیز یاوه گویی یکی از روحانیون افراطی این کشور در شان ائمه اطهار علیهم السلام را محکوم و اعلام کردند: عاملان توهین به مقدسات اسلامی بدون شک از سوی دشمنان مشترک اسلام و ملل مسلمان تغذیه می‌شوند و دولت باید این وضعیت را پیگیری و افراد خاطی را پاسخگو کند.

نمایندگان مجالس ایالتی پنجاب و سِند در جنوب پاکستان همچنین در هفته‌های اخیر با تصویب قطعنامه‌ای، ضمن ادای احترام به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا (س)، خواستار بازسازی حرم اولیای الهی در قبرستان بقیع در شهر مدینه منوره در عربستان شدند./۹۸۸

سید اشهد نقوی
ارسال نظرات