۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۶۵۶۲۰۰
آیت الله یزدی:

موفقیت‌های شورای عالی حوزه در دوره‌های گذشته غیرقابل انکار است

موفقیت‌های شورای عالی حوزه در دوره‌های گذشته غیرقابل انکار است
رئیس جامعه مدرسین به روند تکاملی سیاست‌گذاری و مدیریت حوزه علمیه در دوران پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:موفقیت‌های شورای عالی در دوره‌های گذشته قابل انکار نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله محمد یزدی عصر امروز در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مراسم تجلیل از سه تن از اعضای باسابقه شورای عالی آیات استادی، مقتدایی و غروی، به دو دیدگاه متفاوت در خصوص اداره حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: علاوه بر اعتقاد به وجود یک نظم درونی و معنوی در حوزه‌های علمیه، از دیرباز این اعتقاد وجود دارد که باید برای طلاب جوان در سطوح مختلف برنامه ریزی و نظم مشخصی وجود داشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی سازماندهی خوبی در حوزه‌های علمیه شکل گرفته است، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور نمایندگان امام خمینی(ره) و آیت الله گلپایگانی، شورایی تحت عنوان شورای مدیریت شکل گرفت که مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی قریب به یک دهه مدیریت این شورا را برعهده داشت.

وی به روند تکاملی سیاست‌گذاری و مدیریت حوزه علمیه در دوران پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: پس از تقسیم وظایف سیاست گذاری و اجرا میان شورای عالی و مدیریت حوزه، تنظیم مسائل و برنامه‌ریزی‌ها به مراتب ارتقا پیدا کرده است.

آیت الله یزدی با بیان اینکه موفقیت‌های شورای عالی در دوره‌های گذشته قابل انکار نیست، اظهار داشت: جزئیات خدمات شورای عالی باید در جای خود و در جلسات بیان شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تاریخچه شورای عالی، ابراز کرد: در دوره‌های گذشته که آیات مکارم شیرازی، راستی کاشانی و آقایان استادی، مؤمن، مقتدایی و بوشهری دبیر این شورا بوده‌اند، اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی حضور موثر و طولانی‌مدت آیات استادی، مقتدایی و غروی در شورای عالی یادآور شد و افزود: این بزرگواران که مورد تأیید رهبران حوزه علمیه هستند، تلاش‌های زیادی برای اصلاح حوزه علمیه و تنظیم برنامه‌های آن انجام دادند.

آیت الله یزدی به خدمات آیات استادی، مقتدایی و غروی در دوران عضویت خود در شورای عالی اشاره کرد و گفت: اقدامات ایشان سبب جلوگیری از بسیاری از مفاسد، بدعت ها و انحرافات در حوزه علمیه شد.

رئیس جامعه مدرسین گفت: تمامی کسانی که در راه حفظ مکتب خاندان عصمت و طهارت از شر اشرار کوشیده‌اند، در پیشگاه الهی مأجور و منصور هستند و کسی از اجر معنوی آنها در پیشگاه خداوند خبر ندارد.

وی تقدیر از آیات استادی، غروی و مقتدایی را وظیفه جامعه مدرسین دانست و عنوان کرد: در حقیقت باید گفت که این تقدیر از طرف مراجع عظام تقلید صورت می‌گیرد./1350/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
اقدام تحولی با اعضای جدید شورای عالی قابل تدارک است اگر حرکت انقلابی در حوزه خاموش نشود.
0
0
حسینی محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
وجود آیت الله یزدی در راس جامعه مدرسین بسیاری از تهدیدهای دشمن بر علیه این دستگاه انقلابی را از بین می برد.
1
0