۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۶۵۶۲۰۵
آیت الله شاهچراغی در گفت و گو با رسا:

دستگاه قضا با ادامه برخورد قاطع با فساد امید مردم را تقویت کند

دستگاه قضا با ادامه برخورد قاطع با فساد امید مردم را تقویت کند
نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تقدیر از اقدامات قوه قضائیه گفت: آیت الله رئیسی در دستگاه قضایی تحولی را ایجاد کرده که درخت امیدی را در دل مردم کاشته است.

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان این که قوه قضائیه از قوای سه گانه مهم کشور است، اظهار داشت: کار این قوه بسیار سخت ولی واجب، لازم و از اوجب واجبات است.

وی با اشاره به این که آیت الله رئیسی در دستگاه قضایی تحولی ایجاد کرده است، گفت: رییس قوه قضائیه درخت امیدی را در دل مردم کاشته و امیدواریم که این درخت بارور شود و مردم شاهد ثمرات این شجره طیبه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: قبلاً هم بزرگانی که مسؤولیت قوه قضائیه را بر عهده داشتند، به انداز خود زحماتی را کشیده اند، اما آیت الله رئیسی از خود و دستگاه قضا شروع کرده، در صورتی که این مسأله در گذشته نبوده و تحول جدیدی است و اکنون می بینیم کسی را که 20 سال در دستگاه قضا بوده، محاکمه می کند و این تحول جای تشکر و قدردانی دارد.

وی افزود: یکی از مسائلی که بیشتر در زمان آیت الله رئیسی اتفاق افتاده، سفرهای استانی ایشان است و از نزدیک مشکلات مردم را دیده و با مردم از نزدیک صحبت کرده و مشکلات آنان را می شود اما به یاد نداریم که رییس قوه قضائیه چنین کاری کرده باشد؛ این در صورتی است که اگر بیماری کرونا نبود، ایشان تاکنون بیشتر استان ها را رفته بودند.

آیت الله شاهچراغی بر ضرورت حمایت مردم و قوا از قوه قضائیه تأکید کرد و اظهار داشت: تحولاتی در دستگاه قضایی ایجاد شده و مردم هم باید حامی این قوه باشند و مجلس شورای اسلامی و دولت هم باید حمایت کنند.

وی با دشوار خواندن کار حکم به عدل، گفت: کار قاضی که محاکمه می کند و می خواهد حکم کند، بسیار سخت است اما آیت الله رئیسی نسبت به گذشته اشراف کاملی به دستگاه قضایی دارند و مردم باید حمایت کنند و اگر اشکالی دیدند، از طریق ارتباط گیری با این قوه، جلوی مشکلات را بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان به لزوم تقویت امید ایجاد شده در دل مردم توسط دستگاه قضا تصریح کرد: دستگاه قضا فعلاً امیدی در دل مردم ایجاد کرده و این امید، باید تقویت و حمایت شود و رسانه ها هم باید از این قوه حمایت کنند.

وی افزود: دستگاه قضایی استان ما نسبتاً خوب است و ما نسبتاً راضی هستیم، اما حلال همه مشکلات نیستند؛ رسیدگی به عدالت باید از دستگاه قضایی شروع شود و به دیگران ختم شود./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات