۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۵۶۲۰۸
آیت الله ممدوحی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

ارتقای وضعیت قوه قضائیه با حضور آیت الله رئیسی/ ضرورت تأدیب مفسدان اقتصادی

ارتقای وضعیت قوه قضائیه با حضور آیت الله رئیسی/ ضرورت تأدیب مفسدان اقتصادی
عضو جامعه مدرسین با بیان این که از زمان حضور آیت الله رئیسی در قوه قضائیه وضعیت بهتر شده است، گفت: رییس قوه قضائیه کارهای بسیاری انجام داده است، اما کافی نیست.

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اظهار داشت: از زمان حضور آیت الله رئیسی در قوه قضائیه وضعیت بهتر شده است، گر چه هنوز آن احاطه تامی که می بایست پیدا کند، هنوز پیدا نکرده اند و مزاحمت هایی دارد اما خیلی خوب کار کرده است.

وی با بی سابقه خواندن فعالیت قوه قضائیه در دوره کنونی، گفت: آیت الله رئیسی در قوه قضائیه، در بررسی و تنظیم و این که نسبت به قوای داخل سلسله کارهایی انجام داده و عده ای را کنار گذاشته و یا روی کار آورده، بی سابقه بوده است و ایشان کارهای بسیاری انجام داده است، اما کافی نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت تأدیب مفسدان در ملأ عام تأکید و تصریح کرد: باید گلوگاه فساد را پیدا کنند و ببینند چه کسی است که ریشه کار بوده و بقیه از او نشأت می گیرند و آن قدرت های فوق العاده ای که در گلوگاه های کشور و نظام اقتصادی قرار گرفته اند و استفاده های بسیار منفی می کنند و حقوق این مردم را می خورند، دستگیر کرده و در ملأ عام تأدیبشان کرد.

وی در خصوص اعتراض به عملکرد مسؤولان فاسد و در عین حال حفظ نظام افزود: دو نوع انتقاد وجود دارد: یک نوع، عیب جویی، تخطئه کردن، آبرو بردن و افشای سرّ کردن بوده که این نوع اشتباه است و چنین چیزی در کشورمان ممنوع بوده و اگر کسی این کار را انجام دهد، مرتکب جرم شده است اما شاید کسی که انتقاد می کند، انتقادش ناصحانه و از روی دلسوزی و انگیزه انقلابی باشد که سبب شده که ایراد را مطرح کند و اگر از روی دلسوزی باشد، به طوری که نخواهد کشور یا دولت یا مسؤولان را ضایع کند، بلکه به دستگاه کمک کند و آن راهکاری را که می داند، بیان کرده و مسؤولان را راهنمایی کند.  

آیت الله ممدوحی به نقش شفافیت مالی و آراء مسؤولان در قوه مجریه و مقننه برای جلوگیری از فساد پرداخت و اظهار داشت: فساد در همانجاست و باید واقعا کاری شود که نسبت به امور اقتصادی مسؤولان شفافیت تامی باشد که در این صورت، کشور با ضریب فوق العاده ای رشد خواهد کرد.

وی گفت: مردم باید آیت الله رئیسی و همکارانشان را کمک، تعریف، تمجید و از کارهای آنان قدردانی کنند اما در عین حال، آنچه را که صلاح و راهکار می دانند، ارائه کنند./822/ت302/ب1

مهدی فلاحی
ارسال نظرات