۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۶۵۶۲۱۱
آیت الله حیدری:

بارگاه حضرت معصومه مرکز نشر معارف اهل بیت است

بارگاه حضرت معصومه مرکز نشر معارف اهل بیت است
آیت الله حیدری با بیان اینکه ذات الهی مبدأ کرامت است، گفت: بارگاه حضرت معصومه (س) پناه مؤمنان و شیعیان و مرکزی برای علم و انتشار معارف اهل بیت (ع) به جهانیان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در ویژه برنامه «نورالنور» صداو سیمای مرکز خوزستان با تبریک دهه کرامت عنوان داشت: قرآن، اکرم و کریم را از اوصاف الهی معرفی می‌کند، در سوره علق به خاطر یاد دادن به خداوند، اکرم گفته می‌شود حتی به معلم، کریم می‌گویند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن را به نام کریم می‌شناسیم، بیان داشت: قرآن از آنجا که کلام الهی و دربرگیرنده تعالیم کریمی از سوی خداوند است، کریم نامگذاری می‌شود ضمن اینکه ذات الهی مبدأ کرامت است و هر کسی که با خداوند مرتبط باشد صفت کرامت را دریافت می‌کند.

آیت الله حیدری با بیان اینکه رسول خدا (ص) برای تکمیل مکارم اخلاقی مبعوث شده است، گفت: کرامت همان تقوا می‌باشد؛ چرا که با تقواترین ها، کریم‌ترین‌ها هستند، رسالت الهی کرامت است که تنها انسان‌های کریم آن را تبلیغ می‌کنند.

وی با بیان اینکه دهه کرامت با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود، ادامه داد: بارگاه حضرت معصومه (س) پناه مؤمنان و شیعیان و مرکزی برای علم و انتشار معارف اهل بیت (ع) به جهانیان است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ائمه اطهار در روایات متعدد به بزرگی و کرامت حضرت معصومه (س) و دفن شان در قم اشاره کردند، اظهاردات: امام صادق (ع) ۲۵ سال پیش از ولادت حضرت معصومه (س) خبر دفن آن بانو در قم را به شیعیان داد و عنوان داشت که در قم برای اهل بیت (ع)، حرمی وجود دارد که پاره‌ای از تن من در آنجا دفن خواهد شد. /۹۴۵۶/پ310/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
معصومه نظری
Iran, Islamic Republic of
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
واقعا حرم حضرت معصومه سلام الله علیها یکی از بهترین نقاط جهان است
0
0