۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۵۶۲۳۷
تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن:

غارت گران بیت المال دشمنان ملت و انقلاب هستند

غارت گران بیت المال دشمنان ملت و انقلاب هستند
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با بیان اینکه غارت گران بیت المال دشمنان انقلاب هستند، گفت: دشمنان چنگ اندازی به بیت المال را ارزش و دستاورد می دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علم الهدی تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع)، امروز به مناسبت سالروز هفتم تیر در حسینیه مجازی این مدرسه علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: قرآن کریم عبرت‌های تاریخی خود را به بهترین شکل به انسان‌ها ارائه کرده است.

وی افزود: قرآن کریم در این عبرت‌ها به انسان‌های بزرگواری که در راه ایمان و اعتقاد خود ثابت‌قدم ماندند و بر تعهدات خویش ایستادگی کردند اشاره می‌کند و بین مؤمنان و مدعیان ایمان تفاوت قائل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با بیان اینکه خداوند مسیر سعادت را به روی همه بندگان گشوده است، اظهار داشت: بنی‌اسرائیل قومی پیمان‌شکن و بی تعهد به آیات و پیامبران الهی بودند، خداوند در آیه ۲۴۶ سوره بقره به آیین و طرز تفکر این قوم اشاره می‌کند تا دیگران عبرت بگیرند.

تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن (ع) با استناد به آیات الهی، عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید وقتی برای آنان فرمان جنگ را صادر کردیم عده کمی اطاعت کرده و مابقی روی‌گردان شدند؛ دلیل انحطاط قوم بنی‌اسرائیل به خاطر ضعف ایمان بود و آنان تنها مدعی دین‌داری بودند.

وی سرپیچی از فرمان الهی را عامل بسیاری از مشکلات دانست و گفت: بنی‌اسرائیل پیامبران و انبیای زیادی داشتند و زمانی که طالوت از جانب خداوند به‌عنوان فرمانده آنان انتخاب شد بسیاری از قوم بنی‌اسرائیل زیر بار این دستور نرفتند و اطاعت نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی ادامه داد: طالوت شخصیتی عالم و فهیم درعین‌حال قوی و قدرتمند بود او در علم و جسم توانایی ویژه‌ای داشت اما قوم بنی‌اسرائیل افرادی خودسر، خودرأی و نافرمان بودند برای همین از امر الهی اطاعت نمی‌کردند.

تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن (ع) ادامه داد: قوم بنی‌اسرائیل تصور می‌کردند خداوند متعال باید بر اساس اندیشه منحط و طاغوتی آنان عمل کند درحالی‌که مقدرات الهی بر اساس مصالح بشر رقم خورده است.

وی با بیان اینکه امام زمان(عج) بر همه امور شیعیان آگاه هستند، اظهار داشت: شیعیان در همه زمان‌ها و مکان‌ها باید تابع امر حضرت باشند و این‌گونه نباشد که فقط هنگام گرفتاری به حضرت متوسل شده و از ایشان یاری بخواهند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با تأکید بر اینکه رفتار و عملکرد منتظران واقعی ظهور مورد رضایت پروردگار است، ابراز کرد: منتظران ظهور اجرای عدالت را از خودشان آغاز می‌کنند؛ شهدای هفتم تیر انسان‌های فرهیخته‌ای بودند که اگر حرف از عدالت می‌زدند ابتدا خودشان عدالت را اجرا می‌کردند.

تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن (ع) در پایان خاطرنشان کرد: یاران امام زمان(عج) باخدا معامله می‌کنند و شهید بهشتی مصداق بارز این سخن بود، کسانی که چنگ‌اندازی به بیت‌المال را ارزش و دستاورد تلقی می‌کنند هیچ ربطی با انقلاب ویاران امام زمان(عج) ندارند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات