۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۵۶۳۰۰
حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری:

گلوگاه‌های فساد را محکم ببندید

گلوگاه‌های فساد را محکم ببندید
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به امیدواری مردم در مقابله با فساد در دوره کنونی مدیریت قوه قضائیه گفت: باید برخورد قاطع در گلوگاه‌های فساد کشور صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان این که یکی از عوامل تهدید کننده انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، مسأله فساد است، اظهار داشت: در سخنان مقام معظم رهبری مکرر نسبت به مسأله فساد اشاره شده که یک تهدید و آفتی برای نظام بوده که باید با آن برخورد شود.

امیدواری مردم در مقابله با فساد در دوره کنونی مدیریت قوه قضائیه

وی با مبارک خواندن مقابله با مفسدان در بدنه قوه قضائیه گفت: در دوره اخیر ریاست قوه قضائیه، حضرت آیت الله رییسی با قاطعیت در این میدان ورود کردند و مردم هم امیدوار شده اند که با مسأله فساد در بدنه قوه قضائیه مقابله صورت می گیرد و افراد مفسد شناسایی و با آنها برخورد می شود و این حرکت، حرکت بسیار مبارکی است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: همانطور که ایشان فرمودند مقابله با فساد در دوره ریاست قبلی قوه قضائیه هم شروع شده بوده اما این مسأله در دوره کنونی، با سرعت و جدیت بیشتری دنبال می شود و این جای خوشبختی و امیدواری است.

ابراز تأسف از وجود فساد در نظام جمهوری اسلامی

وی ضمن ابراز تأسف از وجود فساد در سطوح بالای کشور افزود: گاهی ممکن است که یکی دو مورد فساد وجود داشته باشد که شاید همه جا چنین اتفاقی رخ دهد و ناگزیر است اما گاهی مواردِ متعدد و فسادهای بسیار کلان و مبالغ خیلی بالا و مختلف گزارش می شود که نگرانی هایی هم در سطح جامعه ایجاد شده که چرا باید تا این حد فساد گسترش پیدا کند و در سطوح بالای قوه قضائیه این مقدار فساد داشته باشیم و چرا باید در جمهوری اسلامی و نظام اسلامی تا این حد فساد وجود داشته باشد و مقابله نشود؟

لزوم برخورد با قاطعیت در گلوگاه‌های فساد کشور

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با بیان این که باید سیستم نظارتی و بازرسی قوی در سازمان های مختلف وجود داشته باشد، اظهار داشت: این مسأله باید به صورت جدی بررسی شود و هر جایی که احتمال رسوخ و نفوذ فساد در سیستم اداری کشور وجود دارد، به خصوص در ارگان هایی مثل شهرداری ها، یک سیستم بازرسی قوی، یعنی غیر از سازمان بازرسی کل کشور، لازم است؛ یعنی در درون هر نهاد، سازمانی و هر وزارتخانه ای یک تیم قدرتمند و پاکدست بر اجزا و ارکان آن مجموعه کاملاً اشراف داشته باشند و رصد کنند و هر جایی که احتمال فساد داده می شود، کاملاً تحت نظر باشد و با قوت و قاطعیت هم برخورد شود تا بعد از آن که فساد محرز، کشف و برای مسؤولان مسجل شد، با قوت و  قاطعیت برخورد شود.

وی با اشاره به این که برخورد قاطع با مفسدان درس عبرتی برای دیگران خواهد بود، گفت: شاید علت تکرر فساد در برخی ارگان ها این است که وقتی فساد کشف می شود، با قوت و قاطعیت با مفسد و مفسدین برخورد نمی شود؛ اگر با قاطعیت با مفسدان برخورد شود، قطعاً درس عبرتی برای دیگران خواهد بود تا مرتکب خلاف و فساد نشوند.

لزوم تصویب طرح تقویت سیستم نظارتی کشور

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امیدواریم که در مجلس شورای اسلامی طرحی تصویب شود که بتوانند سیستم نظارتی کشور را تقویت کنند.

وی وجود قوت در سیستم بازرسی کشور را مانع تشکیل تیم های فساد عنوان کرد و افزود: اگر سیستم بازرسی ما سیستم بازرسی قوی ای باشد، اجازه تشکیل تیم های فساد را نخواهد داد و این کاری است که می توان انجام داد و عملی کرد تا شاهد باشیم که این آفتی که انقلاب و نظام را تهدید می کند، از فساد زدوده شود./822/ت302/ف

مهدی فلاحی
ارسال نظرات