۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۶۵۶۲۵۱
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

قوه قضائیه نسبت به کم کاری مسؤولان در انجام وظایف ورود کند

قوه قضائیه نسبت به کم کاری مسؤولان در انجام وظایف ورود کند
آیت‌الله کعبی برنامه تحول قضائی را باعث جهش رشد تولید در کشور خواند و گفت: مبارزه با مفسدان بسترساز روش مدیریتی و نظارت قوی بر کار مدیران متخلف است.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‎وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالگرد شهادت شهید دکتر بهشتی و یاران ایشان در فاجعه انفجار حزب جمهوری اسلامی اظهار داشت: واضح است که تحقق عدالت، گسترش عدالت، احیای حقوق عامه و آزادی‎های مشروع، مبارزه با فساد، احقاق حق و اقامه عدل جزو اهداف پایه ای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: البته تحقق عدالت قضائی به شکل مطلوب متوقف بر گسترش عدل در جامعه و تسریع نظامات اجتماعی، نظامات فرهنگی، نظامات تربیتی، تحقق عدالت اقتصادی و عدالت اجتماعی است؛ یعنی بدون پیش زمینه عدالت اخلاقی و عدالت اجتماعی، عدالت سیاسی و عدالت اقتصادی، بستر برای تحقق عدالت قضائی به شکل مطلوب فراهم نمی‎شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تمام قوای نظام را موظف به تحقق عدالت دانست و تأکید کرد: برای آنکه زمینه‎های عدالت به شکل کامل محقق شود تمام دستگاه های نظام اسلامی و مدیران ارشد نظام اسلامی و قوای سه گانه اعم از قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه باید تحقق عدالت و گسترش عدل را سرلوحه برنامه‎های خود قرار دهند و پیوست عدالت در برنامه توسعه و قوانین و مقررات مجلس در مدیریت اجرایی کشور و در تمام برنامه ها باید جاری و ساری باشد.

وی تصریح کرد: در این میان طبعا قوه قضائیه در دوره جدید با مبارزه جدی با مفسدان در سطوح گوناگون به ویژه شروع مبارزه با فساد از درون قوه قضائیه، عزم و اراده خود را برای تحقق عدالت برای مردم نشان داد و هم روزنه امید در دل مردم بیشتر روشن شد و قوه قضائیه اعتبار بیشتری نزد افکارعمومی در مبارزه با فساد و حرکت به سمت تحقق عدالت پیدا کرد.

آیت‌الله کعبی با انتقاد از کوتاهی برخی از مسؤولان در خدمت به مردم یادآور شد: اگر به وظایف مصرح در قانون اساسی نگاهی داشته باشیم، آن گونه که رئیس قوه قضائیه هم اشاره کردند، این قوه در جهت احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‎های مشروع نسبت به کوتاهی و تقصیر مدیران از انجام وظایف در سطوح گوناگون هم می‎توانند ورود کنند که غیر از مبارزه با فساد است، بلکه خدمت به مردم و تلاش برای حل معظلات مردم جزو وظایف دستگاه‎ها است و قوه قضائیه در این زمینه می تواند نظارت بیشتری را برای تحقق این اهداف به انجام برساند.

وی خاطرنشان کرد: ورود نظارتی قوه قضائیه در مبارزه با فساد اقتصادی از سویی کمک به کارآفرینان و حل معضلات اقتصادی مردم است و یکی از راه‎هایی که در قوه قضائیه انجام شده، دفتر مشاوره با کارآفرینان و گره گشایی در کار تولیدگران است که اگر جایی کار گره خورد، با مشاورت قضائی و اقداماتی که در قوه قضائیه انجام می گیرد، در جهت کمک به جهش تولید انجام می‎گیرد که این مسئله حائز اهمیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تقدیر و تشکر از برنامه تحولی قوه قضائیه ابراز داشت: ما به سهم خود از برنامه تحولی قوه قضائیه تشکر می‎کنیم و برنامه تحول قضائی می‎تواند باعث جهش رشد تولید و تسهیل اقدامات سازنده در کشور شود و مبارزه با مفسدین می‎تواند بستر ساز روش مدیریتی و نظارت قوی بر کار مدیران متخلف نیز باشد./908/ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
پیشبرد برنامه امید بخش تحول در قوه قضائیه با؛ صبر ودرایت وهمت ایت الله رئیسی منشاء تحولات بزرگی در همه ارکان کشور خواهد شد.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
یکی از برنامه های تحول که امروز ایت الله رئیسی اعلام کردند تحول از قوه قضائیه دادخواست محور به سمت قوه قضائیه فعال در احیای حقوق عامه است. ولازمه ان برخورد با کم کاری وتقصیرهای مدیران است.
2
0