۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۵۶۳۶۹
حجت الاسلام ذوالنوری در گفت‌وگو با رسا:

اشتیاق برای مذاکره با آمریکا نشانه عقب ماندگی سیاسی است

اشتیاق برای مذاکره با آمریکا نشانه عقب ماندگی سیاسی است
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناجوانمردی آمریکا نسبت به هم پیمانانش، گفت: مشتاقان مذاکره با آمریکا، کوتوله ها و کودن های سیاسی هستند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اظهار داشت: کسانی که امروز بحث مذاکره با آمریکا را مطرح می کنند، معمولاً کوتوله ها و کودن های سیاسی هستند.

وی با اشاره به عدم پایبندی آمریکا نسبت به هم پیمانانش گفت: دوستان آمریکا به این باور رسیده اند که آمریکا قداست ندارد و به هیچ چیزی پایبند نیست و رییس جمهور آمریکا نه تنها به رسوم، هنجارها و مکررات بین المللی پایبند نیست، بلکه به هیچ یک از اصول انسانی پایبند نیست.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شاید تا دیروز یک نقابی بر روی چهره کریه آمریکا بود که ممکن بود برخی دچار اشتباه شوند اما امروز این نقاب دریده شده و شاهد اعمال رفتارهای خشونت آمیزِ نژاد پرستی و کشتار مردم بی گناه آمریکا هستند.

وی با تحلیل رفتار مشتاقان مذاکره با آمریکا افزود: این که کسانی در داخل بحث رابطه با آمریکا را مطرح کنند، یا باید ریشه آن را عدم اطلاع از مسائل و عقب افتادگی سیاسی دانست یا باید غرض و مرض تلقی کرد.

حجت الاسلام ذوالنوری با بیان این که رفتار طرح کنندگان بحث مذاکره با آمریکا از روی دلسوزی نیست، اظهار داشت: امروز در خصوص طرح مسأله ارتباط با آمریکا از سوی برخی افراد، نمی توان گفت که رفتارشان با بصیرت، دلسوزی و از روی یک شناخت عمیق، درست و واقعی است که به نفع کشور باشد.

وی به تعصب برخی افراد داخلی نسبت به آمریکا اشاره کرد و افزود: متأسفانه این اتفاق بوده، کما این که می بینید که استادی برای ورود به دانشگاه که پرچم آمریکا را جلوی درب دانشگاه کشیده اند، روزنامه داخلی جمهوری اسلامی را که پر از اسماءالله، آیه قرآن، کلام اهل بیت(ع) و یاد امام و شهدا است بر روی پرچم آمریکا پهن می کند و روی روزنامه پامی گذارد و عبور می کند که پا بر روی پرچم آمریکا نگذاشته باشد، یعنی حاضر است که بر ارزش ها، اعتقادات و باورها پای بگذارد اما بر روی پرچم آمریکا نگذارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبود نقطه مثبت در عملکرد آمریکا تصریح کرد: رفتار چنین فردی به معنای تعصبِ خشکِ جاهلانه و آن هم جاهلیت اولی، نه جاهیت امروزی است؛ بنابراین، متأسفانه این نگاه وجود دارد اما اگر واقع بینانه به رفتار آمریکا در قرن اخیر و به طور مشخص 40 ساله بعد از انقلاب نگاه کنیم، یک نقطه مثبتی در عملکرد آمریکایی ها در این مسیر نمی بینیم.

وی در خصوص تجربه کشورهای هم پیمان با آمریکا گفت: ما ناجوانمردی آمریکا با کشورهایی که با آن ارتباط داشتند را دیده ایم اما باز هم در خصوص رابطه با آمریکا صحبت کنیم؟/822/ت302/ب1

مهدی فلاحی
ارسال نظرات