۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۶۵۶۵۷۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مدافعان سلامت، آبرو و شرف کشور را با تقدیم جان خریدند

مدافعان سلامت، آبرو و شرف کشور را با تقدیم جان خریدند
آیت الله حیدری با اشاره به اینکه مدافعان سلامت، آبروی کشور را به جان خریدند، گفت: رییس جمهور در بحث مقابله با کرونا سیاست خوبی را پیش نبرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در دیدار رییس مرکز بهداشت شرق اهوازدر حوزه علمیه الغدیر، با اشاره به اینکه مجاهدت مدافعان سلامت غبطه آور است، اظهار داشت: امام علی (ع) می‌فرمایند که جوهره واقعی انسان‌ها در شرایط فوق العاده و بحرانی نمود پیدا می‌کند، در جنگ ۸ ساله و دفاع از حرم شاهد ظهور جوهره واقعی رزمندگان بودیم و هم اکنون در مبارزه با کرونا نیز جوهره واقعی مدافعان اسلامی نشان داده شد.

مدافعان سلامت، آبرو و شرف کشور را با تقدیم جان خریدند

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مدافعان سلامت با به خطر انداختن جان شان، افزون بر حفظ جان انسان ها، آبرو، حیثیت و شرف کشور را در نبرد با مبارزه با کرونا خریدند، جهان امروز درگیر جنگ با کرونا می‌باشد با این حال رتبه ایران اسلامی در ابتلا و متوفیان کمتر از کشور‌های مدعی است.

متولی مدرسه الغدیر اهواز با اشاره به اینکه امام علی (ع) در روایتی مرگ سرخ و سفید را از نشانه‌های آستانه ظهور معرفی می‌کنند، عنوان داشت: مقصود از مرگ سفید همان بیماری‌های واگیردار و عمومی است، چه بسا کرونا یکی از مصادیق مرگ سفید باشد، در تاریخ بشریت سابقه ندارد که این تعداد به صورت جهانی مبتلا شوند، پیش از آن طاعون و بیماری‌های واگیردار در منطقه خاصی اتفاق می‌افتاد.

آیت الله حیدری با بیان اینکه مدافعان سلامت پیش قراولان مبارزه با کرونا هستند، خاطرنشان کرد: اگر رشادت‌ها و ایثاگری‌های مدافعان سلامت نبود، اوضاع بدتر می‌شد، فداکاری و از خودگذشتگی مدافعان سلامت تثبیت کننده وضع موجود است.

برخورد مردم در مقابله با کرونا تحت تأثیر دستگاه‌های دولتی است

وی با بیان اینکه در آغاز شیوع کرونا کمترین میزان ابتلا در کشور به استان خوزستان تعلق داشت، ادامه داد: طی دو ماه اخیر میزان ابتلا به کرونا در استان به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد و به رتبه اول کشوری رسید، در افزایش میزان آمار عواملی از قبیل سهل انگاری دستگاه‌های اجرایی و مدیریتی، کادر درمانی و مردم دخیل است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بی تفاوتی‌های اخیر مردم استان در عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک گفت: برخورد مردم در مقابله با کرونا تحت تأثیر دستگاه‌های دولتی است، زمانی که مسؤولان استانی مقابله با کرونا را جدی گرفته بودند، به تبع مردم رعایت می‌کردند، اما پس از آنکه دستگاه‌های اجرایی سهل انگاری کردند، مردم نیز بی تفاوت شدند.

آیت الله حیدری ادامه داد: در ماه‌های اول شیوع کرونا، مدیران اجرایی استان به کنترل امور و اعمال محدودیت‌ها پرداختند، اما با نهیب رییس جمهور علیه دستگاه‌های استان مبنی بر ادامه زندگی و کسب و کار در شرایط کرونایی، آمار استان افزایش پیدا کرد.

سیاست رییس جمهور در مقابله با کرونا را محکوم می کنیم

وی با اذعان بر اینکه نمی‌توان بخاطر کرونا زندگی مردم را تعطیل کرد، اضافه کرد: انتقاد صریح رییس جمهوری از مسؤولان استانی در زمینه اعمال محدودیت‌ها سبب شد خودشان را ببازند و قدرت اعمال را از دست بدهند، حال آنکه اگر قرار بر انتقاد باشد، نباید به صورت علنی به مسؤولان استانی بتازد و آبرویشان را ببرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ادامه زندگی با کرونا باید کنترل شده باشد، عنوان داشت: رییس جمهور در بحث مقابله با کرونا سیاست خوبی را پیش نبرد و ما چنین سیاستی را محکوم می‌کنیم؛ هر چند که باز تأکید می‌کنیم زندگی کنترل شده همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در دوران کرونا صورت بگیرد.

در شرایط جنگی، اعمال محدودیت‌ها برای حفظ جان است

متولی مدرسه الغدیر اهواز با اشاره به اینکه باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک به عنوان یک واجب شرعی نگاه شود، گفت: کسی که ماسک ندارد را باید نهی از منکر کرد، عدم استفاده از ماسک را گناه شرعی بدانیم، با کسی که بی اعتنا به فاصله گذاری اجتماعی و ماسک است، برخورد شود.

آیت الله حیدری با بیان اینکه زندگی در شرایط کرونا را نباید عادی تلقی کرد، اظهار داشت: در زمان جنگ مگر امکان زندگی عادی وجود داشت، شرایط کنونی جنگ با کرونا است در چنین جنگی برای حفظ جان خود و دیگران، باید محدودیت‌ها را پذیرفت و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را قبول کرد.

بحران جمعیت یک جنگ فرسایشی و خطرناک‌تر از کرونا است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جنگ دیگری به نام بحران جمعیت داریم، خاطرنشان کرد: ۳۰ تا ۴۰ سال دیگر طبق آمار‌ها و پیش بینی‌های علمی، اکثر جامعه پیر خواهد شد و قطعا با نبود جوانان از لحاظ علمی و اقتصادی پیشرفت نخواهیم داشت و استقلال، عزت و آزادی و کرامت نخواهد بود و به کشوری ذلیل تبدیل می‌شویم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کاهش جمعیت یک فاجعه است، بیان داشت: بحران جمعیت یک جنگ فرسایشی و خطرناک‌تر از کرونا است، جوانان به ازدواج زود و فرزندآوری تشویق شوند، زندگی به تشکیل خانواده و بچه داری است، مراکز بهداشت کمک کنند.

متولی مدرسه الغدیر با اشاره به اینکه مسائل بسیاری در عدم فرزندآوری تأثیر دارند، تصریح کرد: باید فرهنگ بچه داری را باب کرد، صدا و سیما مقصر اصلی است؛ در این باره مراکز بهداشت یاریگر باشند تا سیاست غلط کاهش جمعیت از بین برود.

احمد مشکورنیا، رییس مرکز بهداشت شرق اهواز، نیز در این دیدار در سخنانی با اشاره به حدیث معروف «اعلموا ان حوائج الناس من نعم الله علیکم فلا تملوا النعم فتتحول الی غیرکم» از امام حسین (ع) اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا تا به امروز همه کارکنان، جهادگونه دست در دست هم قرار داده و مانع از آن شدند تا اوضاع از کنترل خارج شود هر چند که غیرعادی بودن و سنگینی کار غیرقابل وصف است.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز با بیان اینکه خدمات کادردرمانی به مثابه جهاد اصغری است که رزمندگان در جنگ تحمیلی و دفاع از حرم آن را تجربه کرده بودند، خاطرنشان کرد: مقابله با کرونا در حقیقت حضور در میدان نبرد است، تا زمانی که روبروی دشمن قرار نگیریم و سلاح‌های آماده شلیک را نبینیم، نمی‌توانیم زحمات و تلاش‌هایی که مدافعان سلامت می‌کشند را درک کنیم.

این مقام مسؤول ادامه داد: بسیاری برای کمک به مدافعان سلامت اعلام آمادگی کردند، اما با مشاهده وضعیت موجود کنار رفتند حال آنکه مدافعان سلامت، سلامتی شان را به خطر انداخته، جهاد و ایثار کرده تا در میدان مبارزه با کرونا شکست نخوریم.

مشکورنیا با بیان اینکه از خودگذشتگی مدافعان سلامت، ستودنی است، تصریح کرد: مدافعان سلامت می‌دانند که اگر مبتلا به کرونا شوند چه بسا خطر ابتلا برای خانواده هایشان پیش آید، اما بدون هیچ چشمداشت و برای کسب اجر معنوی، جهادگونه به مقابله با ویروس منحوس و ناپیدای کرونا می‌پردازند./۹۴۵۶/پ210/ب1

حاتم شرفی
ارسال نظرات