۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۵۶۷۵۱
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

مناظرات علمی امام رضا؛ از درخشش مقام امامت تا حقارت دشمنان

مناظرات علمی امام رضا؛ از درخشش مقام امامت تا حقارت دشمنان
حجت الاسلام فاطمی گفت: حضور با برکت امام رضا(ع) در مناظرات علمی سبب درخشش علمی امام رضا(ع) در اذهان عمومی و حقارت برای مامون و اطرافیان او شد.

حجت‌الاسلام سید احمد فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، فرارسیدن سالروز ولادت امام رضا(ع) تبریک گفت و افزود: شخصیت امام رضا (ع) از ابعاد مختلف قابل توجه و بررسی است و مناظرات ایشان با بزرگان ادیان و مکاتب مختلف از نقاط برجسته زندگی ا‌مام است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه امام رضا (ع) با علم همراه با عصمت خود پاسخگویی به تمامی سؤالات در زمان خود بود عنوان کرد: در کتاب احتجاج طبرسی و سایر کتب به مناظره های امام رضا (ع) با بزرگان مذاهب دیگر پرداخته شده است.

وی افزود: هدف مامون از برگزاری چنین مناظراتی که در برخی از آنها رؤسای بسیاری از مکاتب حضور داشتند، به چالش کشیدن امامت بود که با پاسخ‌های دقیق و همه جانبه امام رضا (ع) به سؤالات حاضران این نقشه مامون نقش بر آب شد.

حجت الاسلام فاطمی به برکات حضور امام رضا (ع) در جلسات مناظرات اشاره کرد و افزود: با برگزاری این جلسات درخشش علمی امام رضا (ع) برای اذهان عمومی آشکار و حس حقارت برای مامون و اطرافیان او باقی ماند.

این کارشناس دینی به ماجرای خواندن نماز باران توسط امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: یکی از وزرای مامون بعد از موفقیت‌های امام رضا (ع) در مناظرات علمی به خیال خام خود با طرح درخواست اقامه نماز باران به دنبال به چالش کشیدن امامت ایشان بود.

وی افزود: امام رضا (ع) در ابتدا از اقامه نماز باران امتناع کرد اما سپس به مردم فرمان داد تا چند روز را روزه بگیرند و استغفار کنند و نهایتاً در روز معین نماز را خوانده و ادعای ایشان مستجاب شد و باران همه جا را سیراب کرد تا مستجاب الدعوه بودن امام به رخ دشمنان کشیده شود.

حجت الاسلام فاطمی یکی از توطئه های مامون بر علیه امام رضا (ع) را تحقیر و ترور شخصیتی ایشان عنوان کرد و گفت: در یکی از جلسات عمومی دلقکی مامور به تمسخر امام رضا (ع) بود؛ حضرت این شخص را نصیحت کرد اما پس از لجاجت شخص، امام رضا (ع) به اذن خداوند به نقاشی شیر روی پرده اشاره کرد و آن شیر جان گرفت و شخص تمسخر کننده را درید./1350/ت302/ف

ارسال نظرات