۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۵۶۷۹۸
فتنه خاکستری (۴۹)

نبوی: رأی دهندگان به دولت ناکارآمد نمی‌توانند حاکمیت را متهم کنند

نبوی: رأی دهندگان به دولت ناکارآمد نمی‌توانند حاکمیت را متهم کنند
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه به تلاش خوئینی‌ها و اصلاح‌طلبان برای روی کارآمدن دولت ناکارآمد روحانی اشاره کرد و گفت: رأی دهندگان به چنین فردی نباید حاکمیت را متهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به نامه موسوی خوئینی ها به رهبر معظم انقلاب در خصوص ناکارآمدی نظام اظهار داشت: در بخش هایی دولت کوتاهی دارد و وقتی که قوه مجریه کوتاهی داشته باشد و تمام بخش ها و شریانات اقتصادی بسته شود، با این مسأله نمی توان نظام را متهم کرد.

وی با اشاره به افزایش شش برابری نقدینگی گفت: رییس جمهور با رأی مردم روی کار آمده و نقدینگی بازار را حدود شش برابر افزایش داده است، بنابراین وقتی نقدینگی در جامعه زیاد شد، به همان نسبت تورم ایجاد می شود.

انتقاد نسبت به عملکرد نامناسب دولت

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با بیان این که دولت در بخش هایی به خوبی عمل نکرده است، تصریح کرد: پرداخت سود بانکی در تمام دنیا با تورم ارتباط کاملاً معناداری دارد و وقتی که سودهای بانکی به این شکل روز به روز بدتر شود و یا از کنترل خارج شده است، گرانی ایجاد می کند و باید به این مسأله توجه داشت که دولت در بخش هایی به خوبی عمل نکرده است.

وی مردم را مقصر بخشی از مشکلات کنونی دانست و افزود: اگر دولت به خوبی عمل نکند، مجوز نمی شود که مردم بی انصافی کنند، به این معنا که نباید قیمت کالایی با کیفیت یکسان در دو مغازه با تفاوت بسیار بالایی به فروش برسد؛ گاهی این بی عدالتی ها و بی انصافی ها در دنیا و گاهی در آخرت گریبان افراد را می گیرد.

مقصران نابسامانی‌های اقتصادی مسؤولیت را بپذیرند

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با تأکید بر ضرورت پذیرش مشکلات از سوی مقصران اظهار داشت: در مشکلات اقتصادی، هر فردی به هر اندازه ای که در این نابسامانی ها سهمی دارد، باید مسؤولیت را بپذیرد و در پی حل آن مشکل تلاش کند.

وی ضمن اعلام بی طرفی نسبت به عملکرد دولت گفت: بنده در صدد دفاع از دولت نیستم و عملکرد دولت را عملکرد مناسبی نمی دانم چراکه هر برنامه ای که برونداد آن نابسامانی اقتصادی باشد، برنامه حساب شده ای نبوده است.

عدم دقت مردم در انتخابات نابسامانی‌های اقتصادی کنونی را ایجاد کرد

رییس بسیج اساتید حوزه علمیه، علت نابسامانی های موجود را عدم دقت مردم در انتخابات دانست و تصریح کرد: حاکمیت چند بخش دارد، بخش عمده آن به دست مردم شکل می گیرد؛ وقتی که فردی در دوره اول ریاست جمهوری اش وعده هایی را داد و به آنها عمل نکرد، چرا مردم در دور دوم دوباره به چنین فردی رأی دادند؟ رأی دهندگان به چنین فردی در دور دوم، نباید حاکمیت و جمهوری اسلامی را متهم کنند.

وی با اشاره به نقش حاکمیت در ناکارآمدی نظام در نامه موسوی خوئینی ها افزود: وقتی که فردی حرفی را به زبان می آورد و هر عاقلی به آن می خندد، ارزش طرح کردن ندارد؛ در پاسخ به حرف موسوی خوئینی ها باید گفت که مدیریت وضعیت اقتصاد کشور بر عهده رهبری است یا دولت؟

فروش 60 تن طلا به دستور رییس جمهور

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به فروش 60 تن طلا از سوی رییس جمهور اظهار داشت: رییس جمهوری که دستور می دهد 60 تن طلا را در مدت کوتاهی بفروشند و به بازار عرضه کنند و طلای کشور را به تاراج می گذارد، همان رییس جمهوری است که مردم به آن رأی دادند؛ حال باید گفت که آیا مقام معظم رهبری در این قضیه مقصر است؟ وقتی که پول به این نحو به بازار تزریق می شود، طبیعی است که معیارهای اقتصادی بازار را بر هم می ریزد.

وی با انتقاد از افزایش حقوق های ناحساب از سوی دولت گفت: بخشی از افزایش حقوق ها تورم زا است و ممکن است در کوتاه مدت کارمند را خوشحال کند که 25 درصد افزایش حقوق داشته، اما وقتی که می بیند که مخارجش در بخش هایی صد در صد افزایش یافته، با تمام وجود از این خوشحالی پشیمان شده و خواستار ثبات اقتصادی می شود.

مردم باید مسؤولیت انتخاب خود را بپذیرند

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که رهبری کجای ماجرای گرانی و تورم حضور دارد، تصریح کرد: مردم به رییس جمهور رأی داده اند و چنین فردی را بر سر کار آورده اند و خودشان نیز باید مسؤولیت رأی دادنشان را هم بپذیرند.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب به رأی مردم احترام می گذارد، افزود: شاید برخی بگویند که باید جامعه دیکتاتوری داشته باشیم که اگر رییس جمهور به درستی عمل نکرد، رهبری وی را برکنار کند؛ در پاسخ به این افراد باید گفت که آیا انقلاب کردیم که جامعه دیکتاتور داشته باشیم؟

همه مردم دولت را ناکارآمد می‌دانند / نامه موسوی خوئینی‌ها دفاع مذبوحانه است

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان این که برخی اصلاح طلبان شرمنده مردم هستند، اظهار داشت: همه مردم می دانند که دولت ناکارآمد بوده و اصلاح طلبان نسبت به خروجی این تصمیم گیری شان به یکدیگر اعتراض می کنند؛ برخی از اصلاح طلبانِ منصفِ متدین نسبت به معرفی رییس جمهور فعلی به عنوان نماینده این حزب، شرمنده هستند.

وی گفت: در شرایط کنونی که موسوی خوئینی ها مطلبی را گفته، همه عقلا مسخره می کنند و می دانند که این نامه دفاع مذبوحانه است و ارزش بحث ندارد و وی با ارائه این نامه خواسته خودی نشان دهد و با مفاسدی که خودشان ایجاد کردند، ناکارآمدی را به نظام ربط دهند./822/ت301/ف

مهدی فلاحی
ارسال نظرات