۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۵۶۸۱۵
استاد حوزه علمیه اهواز:

اشرافی گری مانع از مقابله با استکبار است

اشرافی گری مانع از مقابله با استکبار است
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه اشرافی گری مانع از مقابله با استکبار است، گفت: انسان دو تابعیتی برای دفاع از کشورش قدعلم نمی‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضاحاجتی، استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز، عصر شب گذشته در سلسله مباحث یار، بیان داشت: امام باوری شاخصه و رکن اصلی انقلابی بودن و ماندن است، امام با تحول آفرینی شان جبهه استکبار، استعمار و استبداد را شکست داد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه استکبار همیشه بر احساس ضعف ملت‌ها پا می‌گذارد، عنوان داشت: امام نه تنها احساس ضعف نکرد بلکه همیشه مقتدر بود، اقتدارشان ریشه در ایمان دارد، امام انسان مهذبی بود و در این باره نیرو‌های انقلابی برای اینکه مقتدر باشند باید اهل تهذیب بوده و خود را بشناسند.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه هنوز کامل به همه آرمان‌های امام نرسیدیم، عنوان داشت: با صراحت می‌گوییم، چون امت حزب الله ایران با امامین انقلاب باقی ماندند به بسیاری از آرمان‌ها رسیدیم، آن آرمان‌هایی که بدان‌ها نرسیدیم بدین علت است که با امامین همراهی نکردیم، اقتدا نکرده و رهنمودهایشان را درست در نظر نگرفتیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه امام راحل ساده زیست، اهل بصیرت و به قربانی شدن برای اسلام معتقد بود، اظهار داشت: امام تأکید داشت که برای مقابله محکم و مقتدر با قدرت‌های زمانه باید ساده زیست بود، اما برخی‌ها برخلاف سیره امامین، خط اشرافی گری را پیش گرفتند و در نتیجه به خاطر دلبستگی دنیوی نمی‌توانستند در برابر استکبار ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه انسان دو تابعیتی برای دفاع از کشورش قدعلم نمی‌کند، اضافه کرد: امام بار‌ها به روحانیت هشدار داد که زی طلبگی را فراموش نکنند؛ چرا که زی طلبگی از سرچمشه‌های اقتدار است، امام انسان بصیری بودند و تصمیم‌های درستی اتخاذ می کردند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات