۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۶۵۶۸۲۷

ماجرای دل‌تنگ شدن امام رضا برای یک شیعه

ماجرای دل‌تنگ شدن امام رضا برای یک شیعه
استاد انصاریان در حکایتی گفت: بدر زدم، دیدم خود ایشان در را باز کردند. او به حضرت فرمود: من مسئله‌ای دارم از شما بپرسم و بروم و ایشان فرمودند: جلوی در نمی‌شود داخل بیا.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و سخنران مذهبی طی سخنانی اظهار داشت: در روایت داریم که اسماعیل می‌گوید: برای رفع یک مسئله‌ای به در خانه امام رضا (ع) در مرو آمدم، در زدم، دیدم خود ایشان در را باز کردند. او به حضرت فرمود: من مسئله‌ای دارم از شما بپرسم و بروم و ایشان فرمودند: جلوی در نمی‌شود به داخل بیا.

وی افزود: اسماعیل می‌گوید: به داخل خانه رفتم، مسئله را پرسیدم و امام پاسخ داد، از ایشان اجازه مرخصی خواستم امام فرمودند: نه، من دلم می‌خواهد امشب خانه من بمانی. یعنی دل امام برای شیعیان مؤمن تنگ می‌شود، ایشان فرمودند: اگر شیعه از پیش ما برود، غربت می‌کشیم و تنها می‌شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه شام آوردند اما در یک ظرف تصریح کرد: امام رضا (ع) خطاب به اسماعیل فرمودند: دوست دارم هم کاسه من باشی. بعد از شام امام خادم را صدا کرد و فرمود: من از مدینه که به مرو آمدم یک تشک، یک بالشت و یک روانداز مخصوص برای خودم آورده‌ام، آن را امشب برای اسماعیل پهن کن.

این سخنران مذهبی افزود: اسماعیل می‌گوید: به رختخواب رفتم و یکباره به ذهنم رسید چه احترامی امام رضا (ع) به من کردند که حضرت در اتاق را باز کرد و فرمود: مواظب باش که مغرور نشوی، شیعه ما غرور ندارد و می‌داند هرچه دارد از خدا دارد.

وی ادامه داد: شیعه می‌داند اگر نماز می‌خواند، به مشهد برای زیارت امام رضا می‌رود، اگر روضه می رود و ... همه از توفق خداوند است لذا نباید به خودمان بنازیم.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۰
احسنت
1
0
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
کاش منبع این حکایت و اسم کامل اسماعیل را بیان میکردید
1
0