۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۵۶۸۴۲
استاد حوزه علمیه اهواز:

ولایتعهدی، تهدیدی که از سوی امام هشتم به فرصت تبدیل شد

ولایتعهدی، تهدیدی که از سوی امام هشتم به فرصت تبدیل شد
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی گفت: امام هشتم بزرگترین تهدید مأمون برای ولایت و شیعیان را که پیشنهاد ولایتعهدی بود، با درایت کامل به یک فرصت تبدیل کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز، ظهر امروز در سلسله مباحث یار، با بیان اینکه هزار و ۲۹۰ سال از ولادت امام هشتم شیعیان می‌گذرد، اظهار داشت: در این مدت نام آن حضرت نه تنها فراموش شده بلکه میلیون‌ها نفر دل در گرو حضرتش دارند هر چند که شیاطین انسی تلاش بسیاری کردند تا نام شان فراموش شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه آثار زندگی نورانی امام رضا (ع) در جای جای ابعاد زندگی مسلمانان و شیعیان مشهود است، عنوان داشت: مجدد المذهب بودن یکی از صفات آن حضرت است، پس از حادثه عاشورا، شیعیان به شدت تحت فشار بودند و ائمه معصومین تا زمان امام هفتم به ویژه حضرت موسی بن جعفر (ع) آزار‌های بسیاری دیدتد.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با بیان اینکه راویان شیعه جرأت ذکر نام امام هفتم را در نقل روایت نداشتند، خاطرنشان کرد: با ایثار و زمینه سازی حضرت موسی بن جعفر (ع) و تلاش‌ها و مجاهدت‌های امام هشتم، مذهب شیعه و شیعیان از لحاظ سیاسی، اجتماعی و علمی بزرگی پیدا کردند و دوران ترقی بی سابقه‌ای را مشاهده کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه امام رضا (ع) فریادرس محرومان است، بیان داشت: امام هشتم بزرگترین تهدید مأمون برای ولایت و شیعیان را که همانا پیشنهاد ولایتعهدی بود، با درایت کامل به یک فرصت تبدیل کرد، حتی در مناظره‌هایی که مأمون برای تحقیر امام هشتم پیش گرفت آن امام همام سربلند بیرون آمد.

وی با بیان اینکه عالم آل محمد از القاب امام هشتم است، خاطرنشان کرد: اگر به امام رضا (ع) پناه ببریم، پناه می‌دهد و اگر صدا بزنیم به فریاد می‌رسد، ذکر یا امام رضا (ع) به هنگام بروز هرگونه حادثه یا واقعه در حقیقت نوری نهفته در دل پاک شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) است که ریشه الهی دارد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه ۵۰ روایت درباره فضل زیارت امام هشتم وجود دارد، گفت: در دو اجتماع چندین هزار نفری توصیه به ولایتمداری و علی (ع) بیان شد، یکی در حجه الوداع و دیگری در زمان حضور امام رضا (ع) در نیشابور بود./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات