۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۶۵۶۸۸۲
فتنه خاکستری (۴۵)

فرافکنی موسوی خوئینی‌ها با هدف تأثیر بر انتخابات آینده ریاست جمهوری

فرافکنی موسوی خوئینی‌ها با هدف تأثیر بر انتخابات آینده ریاست جمهوری
عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین هدف موسوی خوئینی ها را فرافکنی و فرار رو به جلو برای انتخابات آینده دانست و گفت: ناکارآمدی های موجود سیاست جمهوری اسلامی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد میر احمدی عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در واکنش به نامه موسوی خوئینی ها به رهبر معظم انقلاب گفت: این نامه موضوع جدیدی نیست و باید متذکر شد که ریشه اینگونه رفتارها به کیفیت اعتقاد افراد به مسأله مبدأ و معاد بازمی گردد.

وی با بیان اینکه ما در هر دوره ای که باشیم به این مقوله نیاز داریم که بدانیم اعتقاد به مبدأ و معاد چه نقشی در حقیقت روحمان دارد، اظهار داشت: اگر انسان توجهی به مبدأ و معاد نداشته باشد از خودش غافل می شود و انسانی هم که از خودش غافل باشد ممکن است هرگونه عمل و رفتاری را مرتکب شود.

حجت الاسلام والمسلمین میر احمدی با تأکید بر اینکه اگر انسان در هیاهوی زندگی خود به حقیقت مبدأ و معاد توجه داشته باشد هیچگاه بی حساب و کتاب حرف نمی زند، خاطرنشان کرد: دیر یا زود صورتمان با کفن پوشیده می شود و این یک حقیقتی است که همه ما با آن ملاقات خواهیم کرد؛ در این هنگام سر سفره اعمال خودمان خواهیم نشست و نسبت به همه آنچه که بر زبان جاری کرده ایم، یا شنیده ایم، یا انجام داده ایم و یا قضاوت کرده ایم باید پاسخگو باشیم.

نباید سخنی بر زبان جاری کنیم که دشمن از آن در راستای تحقق اهدافش بهره ببرد

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نباید سخنی بر زبان جاری کنیم که دشمن از آن در راستای تحقق اهدافش بهره ببرد، ابراز کرد: اگر امروز سخنی گفته شود که دشمن از آن سوء استفاده کند و بستری برای تحقق اهداف دشمن باشد، خلاف تقوا است و اگر کسی نخواهد تقوا را مورد توجه قرار بدهد لااقل رعایت انصاف و وجدان را داشته باشد. بحمدالله همه ما در کشتی جمهوری اسلامی سوار هستیم، کشتی ای که در 41 سال گذشته طوفان های پرتلاطمی را با موفقیت پشت سر گذاشته است. اینک برخی از حرفها تخریب همین کشتی باعظمتی است که خود ما در آن نشسته ایم و قهرا تخریب این کشتی کار عاقلانه ای نیست.

انتقاد و مطالبه گری غیر از تخریب است

وی مؤلفه های انتقاد سازنده را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر اینکه خود رهبر معظم انقلاب نیز با انتقاد سازنده موافق هستند و همواره دیگران را به این مقوله توصیه می کنند، بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که انتقاد و مطالبه گری غیر از تخریب است؛ اگر آقای موسوی خوئینی ها ادعا می کند که دلسوز نظام بوده و به فکر ملت، مظلومان و مستضعفان است، ما سؤال می کنیم که از این نامه و موضع گیری ایشان چه کسانی استفاده می کنند و چه کسانی خوشحال می شوند؟ آیا راه دیگری برای تبیین انتقاد وجود نداشت؟

حجت الاسلام والمسلمین میر احمدی با بیان اینکه بر اساس آموزه های دینی انسان انتقاد را باید از خودش شروع کند، از این رو شخصیتی که در گذشته مسؤولیت هایی را در رده های بالا دارا بوده است باید ابتدا خودش پاسخگو باشد، گفت: خداوند متعال به ما توفیق بدهد که در هر برهه ای از زمان حق را درست تشخیص داده و مدافع حقیقی جبهه حق باشیم، زیرا اگر انسان در تشخیص هایش دچار اشتباه شود نه تنها ذخیره ای برای آخرت خود کسب نمی کند، بلکه پس اندازهای قبلی خود را نیز از دست خواهد داد.

هدف نامه خوئینی ها فرافکنی و فرار رو به جلو برای انتخابات آینده ریاست جمهوری است 

عضو هیأت مرکزی تشکل اساتید حوزه علمیه قم یکی از اهداف موسوی خوئینی ها از نوشتن نامه به رهبر معظم انقلاب را فرافکنی و فرار رو به جلو برای انتخابات آینده ریاست جمهوری دانست و بیان کرد: امروز مردم متوجه شده اند که برخی از مشکلاتی که به اقشار آسیب پذیر فشار می آورد نتیجه و حاصل عملکرد چه کسانی است، از این رو بصیرتشان تقویت شده است و تنها چیزی که می تواند این بصیرت را از بین ببرد، خلط و اختلاط مسائل با یکدیگر است.

وی اضافه کرد: چند سال گذشته بسیار سخت گذشت و طبقه ضعیف بسیار آسیب دیدند، از این رو مردم نقش انتخاب درست و تأثیر آن در اداره مملکت را دانستند؛ نوشتن نامه هایی از این قبیل سبب می شود بیداری و بصیرت مردم از بین برود و بار دیگر در انتخاب خود دچار اشتباه شوند؛ فرافکنی ها و فرار رو به جلوی امثال موسوی خوئینی ها بصیرت مردم را کمرنگ می کند.

تست جایگاه نظام و ولی فقیه با نامه نگاری برای برنامه ریزی های بعدی

حجت الاسلام والمسلمین میر احمدی با بیان اینکه امثال آقای خوئینی ها با این شیوه به نوعی جایگاه نظام و جایگاه ولی فقیه را مورد امتحان و تست قرار می دهند تا ببینند این مقوله ها در چه رتبه ای قرار دارند، تصریح کرد: می خواهند ببینند خواص با جایگاه ولی فقیه چه نسبتی دارند و چه مقدار حاضر هستند برای دفاع از جایگاه ایشان به میدان بیایند تا برنامه های بعدی خود را بر اساس این تست، پایه ریزی کنند، بنابراین لازم است که همه وارد میدان شوند و ورودشان نیز حساب شده باشد.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز مدیریت نظام جمهوری اسلامی جهادی است، ابراز کرد: گاهی نفوذی ها منشأ مشکلات می شوند، اما باید دانست که آن مدیریتی که حق حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی را دارد، همان مدیریت جهادی به نمایندگی امام راحل و رهبر انقلاب است؛ در طول تاریخ انقلاب همواره عده ای اخلالگر مقدسات و اخلالگر حقایق وجود داشتند و مشکلاتی را نیز تولید کرده اند، اما اصل و اساس مدیریت در نظام ما مدیریت جهادی است.

وی با بیان اینکه ناکارآمدی هایی که به چشم می خورد سیاست جمهوری اسلامی نیست، یادآور شد: سیاست های ما باید با موازین اسلامی مطابق باشد، نه این که به اسم سیاست به مسیرهایی برویم که دچار خسارت دنیوی و اخروی شویم./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات