۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۵۶۹۰۴
در تهران افتتاح شد؛

چهارمین شعبه از مدارس علمیه مشکات رستگاران

چهارمین شعبه از مدارس علمیه مشکات رستگاران
مجتمع حوزوی رستگاران به عنوان چهارمین شعبه از مدارس علمیه مشکاة رستگاران در تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه مجتمع حوزوی رستگاران به عنوان چهارمین شعبه از مدارس علمیه مشکاة رستگاران امروز با حضور حجت الاسلام محمدی دوست مدیر اجرایی سازمان آموزشی مدارس رستگاران در تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام علی اصغر محمدی دوست مدیر اجرایی سازمان آموزشی مدارس رستگاران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: سازمان مدارس رستگاران فعالیت خود را از سال 69 با هدف احیای تعلیم و تربیت اسلامی توسط روحانیون آغاز کرد.

حجت الاسلام محمدی دوست مدارس علمیه رستگاران را غیر دولتی و اسلامی معرفی و بیان کرد: این مدارس روحانی محور و توسعه محور بوده و امسال سی و یکمین سال فعالیت خود را تجربه می کند.

مدیر اجرایی سازمان آموزشی مدارس رستگاران بیان داشت: در حال حاضر بیش از 100 مدرسه در اقصی نقاط کشور بخصوص در مناظق محروم و مرزی به فعالیت مشغول هستند و روحانیون در این مدارس نقش عنصری و کلیدی دارند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان اهل سنت نیز در این مدارس تحصیل می کنند، عنوان کرد: این مدارس دارای فضای عالی آموزشی، تربیتی و اخلاقی بوده و تاثیر تربیتی مطلوبی در جامعه داشته است.

حجت الاسلام محمدی دوست درخصوص جذب و اعزام مدیران و روحانیون آگاه به تعلیم و تربیت گفت: از سال 78 با تاسیس مرکز تربیت متخصص و روحانی مدیر مدرسه در شهر مقدس قم طلاب سطح سه پذیرش و به کسب مهارت مشغول شدند.

مدیر اجرایی سازمان آموزشی مدارس رستگاران ادامه داد: همچنین برای انسجام بخشی به آموزش ها و بالا رفتن کیفیت آگاهی مدیران از سال 96 تصمیم گرفته شد مدرسه علمیه رستگاران از پایه یک در شهر مقدس قم اقدام به پذیرش طلبه کند.

وی گفت: مدرسه علمیه رستگاران تهران به عنوان یکی از مراکز تعلیم و تربیت مدیر و متخصص روحانی آگاه برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ آغاز به کار می کند و طلبه‌های این مدرسه با برنامه‌ریزی‌های دقیق بناست قلل رفیع دروس متداول حوزه را با کیفیت بالایی بخوانند.

حجت الاسلام محمدی دوست ادامه داد: طلاب در این مدرسه از علوم پایه و مهارت‌های مورد نیاز، سواد رسانه‌ای و موارد ضروری به صورت منظم بهره‌مند خواهند شد سپس پس از فارغ التحصیلی به عنوان مجتهد و دانشمند به نشر علوم اسلامی در داخل و خارج از کشور مشغول خواهند شد.

مدیر اجرایی سازمان آموزشی مدارس رستگاران با بیان اینکه فعالیت این مدرسه به یک کشور و قاره محدود نمی شود، خاطرنشان کرد: دیدگاه مدرسه رستگاران همچون رهبرمعظم انقلاب با دید جهانی خود را به یک کشور یا قاره محدود نمی‌کند، بلکه همچون پیامبر(ص) که دینشان جهان شمول است ما هم وظیفه داریم که جهانی فکر کنیم بر همین اساس تاکنون مدرسه علمیه رستگاران در دنیا توسعه فراوانی داشته به حدی که امروز در خارج از کشور ما 6 مدرسه رستگاران داریم و براساس سند چشم انداز 100 ساله قرار است 1270 مرکز در سراسر جهان راه اندازی شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات