۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۶۵۶۹۱۲
برای سال تحصیلی جدید؛

مدرسه علمیه رستگاران از میان طلاب پایه ۸ و ۹ طلبه می‌پذیرد

مدرسه علمیه رستگاران از میان طلاب پایه ۸ و ۹ طلبه می‌پذیرد
حجت الاسلام علیزاده گفت: مدرسه علمیه رستگاران همزمان با افتتاحیه این مدرسه برای سال تحصیلی جدید از میان طلاب پایه ۸ و ۹ طلبه می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین علیزاده مدیر مدرسه علمیه مشکوة رستگاران، امروز در نشست خبری افتتاحیه این مدرسه علمیه، گفت: راهبردها و چشم انداز مدرسه علمیه رستگاران در سطوح مختلف علمی به دو هدف آموزشی و تهذیبی توجه ویژه دارد.

وی افزود: فهم متن عربی و فراگیری روش تفکر صحیح که مربوط به درس منطق می شود از دوره هایی است که طلاب در دوره مقدماتی آن را فرا می گیرند و همچنین در بحث تهذیب، تربیت جوان مومن مسلمان تراز و زی طلبگی از اهداف مهم تربیتی مدرسه علمیه رستگاران به شمار می رود.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه طلاب می توانند در مدرسه علمیه رستگاران به فراگیری فقه و اصول، گرایش شناسی و گرایش گزینی مشغول شوند، ابراز کرد: گرایش شناسی و گرایش گزینی را در سطح دو و سه و در شهر مقدس قم فرا می گیرند.

مدیر مدرسه علمیه مشکوة رستگاران با اشاره به اینکه طلاب در این مدرسه علمیه مهارت های گوناگونی کسب می کنند، اظهار داشت: مهارت تعلیم و تعلم، نحوه زندگی کردن، مهارت های ارتباطی و مدیریت و مهارت مکمل از جمله مهارتهایی است که طلبه در طول تحصیل در مدرسه علمیه رستگاران کسب می کند.

وی با بیان اینکه طلاب در مدرسه علمیه رستگاران در چهارده مرحله مورد سنجش علمی قرار می گیرند، عنوان کرد: یکی از اهداف مهم این مدرسه تربیت طلاب پژوهش محور است و همچنین در مساله تربیت مدرسه علمیه رستگاران ارتباط تنگاتنگی با خانواده طلاب دارند و همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات آن بزرگواران است.

حجت الاسلام علیزاده استاد محوری را از دیگر شاخصه های این مدرسه علمیه برشمرد و گفت: طلاب در مدرسه علمیه رستگاران هر کدام دارای یک یا چند مسؤولیت هستند و هدف از این اقدام آن است که طلاب بتوانند در اجتماع با مسؤولیت های مختلف ایفای نقش کنند.

مدیر مدرسه علمیه مشکاة رستگاران در پایان خاطرنشان کرد: این نظام تربیتی قائل بر نظام پرورشی بوده و نظام تربیت برایش اصل است؛ امسال نیز در پایه 8 و 9 قریب به 50 طلبه پذیرش می شوند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات