۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۵۶۹۶۶
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم:

متون آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران توسط بانوان پژوهشگر تدوین شود

متون آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران توسط بانوان پژوهشگر تدوین شود
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم با تأکید بر فعال سازی مراکز پژوهشی اظهار داشت: این مراکز پژوهشی از نظر گسترش پژوهش‌های تخصصی و تولید محتوی علمی به ویژه تدوین متون درسی حوزه های علمیه خواهران توسط بانوان طلبه پژوهشگر اهمیت فراوانی دارد و متون آموزشی حوزه های علمیه خواهران باید توسط این بانوان تدوین شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین تهرانی، مدیر حوزه علمیه خوهران استان قم در دیدار با مدیر و معاونان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور که صبح امروز در سالن نشست های مرکز مدیریت برگزار شد اظهار داشت: از حجت الاسلام و المسملین بهجت چور و معاونان بابت فرصت ایجاد شده برای ارائه گزارش کارهای انجام شده در چندماه گذشته و ایجاد این زمینه همفکری قدردانی می کنم.

وی گزارش خود را  با رویکرد تحول و ارتقا در حوزه علمیه خواهران استان قم دانست و افزود: در این گزارش که توسط معاونان ارائه می شود، به اموری به نوعی نوآوری به حساب می آیند و یا کارهایی که مغفول واقع شده است، پرداخته می شود. 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم افزود: در رویکرد جدید، مدرسه گردانی و مدرسه محوری مورد توجه قرار گرفته است و سعی می شود مسیری مشخص شود تا مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم به عنوان بازوی اجرایی مرکز مدیریت در سطح ملی اقدامات مورد نیاز را انجام دهد.

وی افزود: هم اکنون 13 مدرسه در سطح دو، چهار مدرسه در سطح سه و دو مدرسه در سطح چهار تحت نظر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم درحال فعالیت هستند که در مجموع سه هزار و ۲۱۶  طلبه در تمامی سطوح مشغول به تحصیل و سه هزار و ۵۸۱ دانش آموخته حاصل کار حوزه علمیه خواهران استان قم بوده است. 

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین تهرانی به بیان اقداماتی که در راستای اصلاح زیرساخت ها و انجام امور اساسی و زیربنایی حوزه علمیه خواهران استان قم انجام شده است پرداخت و گفت: در این راستا اقداماتی از قبیل: وضعیت شناسی در عرصه های مختلف به منظور کشف فاصله میان وضعیت موجود با وضعیت مطلوب و برنامه ریزی برای حرکت به سمت مطلوب، تشکیل شوراهای آموزشی، علمی- پژوهشی و فرهنگی-تبلیغی با حضور کارشناسان متخصص، برنامه ریزی طرح های کلان و ملی و تقویت جایگاه سازمانی مدیریت استان، انجام شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی طرح های کلان و ملی توسط حوزه علمیه خواهران استان قم، اظهار داشت: در این راستا برنامه ریزی و اجرای طرح «مجتمع تربیت و تعالی مهارت های کاربردی» که شامل پنج مرکز: تربیت مدرس، تربیت محقق و پژوهشگر و کارشناس مذهبی برای صداوسیما، تربیت مدیر و کادر مدارس، تربیت مبلغ و تربیت مشاور است، در دستور کار قرار دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با تأکید بر فعال سازی مراکز پژوهشی اظهار داشت: این مراکز پژوهشی از نظر گسترش پژوهش های تخصصی و تولید محتوی علمی به ویژه تدوین متون درسی حوزه های علمیه خواهران توسط بانوان طلبه پژوهشگر اهمیت فراوانی دارد.

وی با تأکید بر گسترش مدارس سطح چهار در سطح استان قم اظهار داشت: گسترش سطح چهار در استان باعث ایجاد ظرفیتی مناسب برای طلاب استان های فاقد سطح چهار است و طلاب شهرستان های مختلف می توانند از این ظرفیت استان قم به خوبی استفاده کنند.

وی با اشاره به تقویت جایگاه سازمانی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم اظهار داشت: یکی از مشکلات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم، دیده نشدن به عنوان یک ارگان مستقل بوده است و عامل اصلی آن نزدیکی و همجواری مدیریت استان قم با مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور بوده است که هم اکنون با پیگیری های انجام شده، مدیریت استان در جلسات شورای اداری استان، شورای فرهنگ عمومی  قرارگاه 19 دی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش، کنگره جامعه المدرسین و ستاد کنگره ملی شهدای استان قم حضوری فعال داشته است./1370/د102/ف

ارسال نظرات