۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۶۵۷۰۳۶
حجت الاسلام ابوطالبی مطرح کرد؛

گزارشی از روند فعالیت های طرح ولایت/ برگزاری یک دوره به زبان انگلیسی

گزارشی از روند فعالیت های طرح ولایت/ برگزاری یک دوره به زبان انگلیسی
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) به ارائه گزارشی از روند فعالیت های طرح ولایت پرداخت و تأکید کرد که درصدد تربیت مدرس برای برگزاری طرح ولایت به زبان های مختلف دنیا هستیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابوطالبی عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عصر امروز در جریان دیدار جمعی از اساتید طرح ولایت با آیت الله مصباح یزدی به ارائه گزارشی از روند فعالیت های طرح ولایت پرداخت و گفت: یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در دوره گذشته طرح ولایت رخ داد برگزاری یک دوره ولایت به زبان انگلیسی بود.

وی ادامه داد: در بحث تربیت مدرس طبق برنامه های از پیش تعیین شده، در سال گذشته بیش از 30 استاد به لیست اساتیدمان اضافه شد و هر کدام میان 4 تا 5 درس را بر عهده می گیرند.

حجت الاسلام ابوطالبی با بیان اینکه درخواست های بسیاری در زمینه تربیت مدرس صورت گرفته است و ما باید نیازها را با تربیت اساتید دوره های طرح ولایت برطرف کنیم، ابراز کرد: از سوی نیروی انتظامی درخواست شده است که اساتیدی مختص آنها و دوره هایی که برگزار می کنند تربیت کنیم.

وی ادامه داد: تا کنون 7 استاد مختص نیروی انتظامی تربیت کرده ایم و این کار را در دوره های آینده نیز ادامه خواهیم داد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: ما هم اکنون دو دوره تربیت مدرس داریم که امتحان ورودی اش دو هفته گذشته برگزار شد و عده ای از دوستان مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشتند و جذب دوره ها شدند؛ همچنین با شروع سال تحصیلی چهار دوره که دو دوره آن مخصوص برادران، یک دوره مخصوص خواهران و یک دوره مخصوص نیروی انتظامی خواهیم داشت.

وی همچنین به اقدامات صورت گرفته در زمینه تدوین متون اشاره و بیان کرد: تدوین متون برای کتب ابتدایی و دبیرستان انجام شده است؛ کتاب های دوره اول ابتدایی به صورت داستانی نوشته شده و در حال حاضر در مرحله ارزیابی است و اگر کار خوب پیش برود اول سال تحصیلی از آنها رونمایی خواهیم داشت.

حجت الاسلام ابوطالبی مسأله ترجمه کتب طرح ولایت را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: تا کنون 4 کتاب از 6 کتاب دوره طرح ولایت ترجمه عربیشان تمام شده است؛ همچنین ترجمه انگلیسی کتاب ها را نیز آغاز کرده ایم و ترجمه کتاب خداشناسی به زبان اسپانیولی نیز شروع شده است.

وی تأکید کرد: در دوره های آینده دوره های تربیت مدرس دانش آموزی و تربیت مدرس برای زبان های عربی و انگلیسی را خواهیم داشت تا درخواست هایی که در این زمینه می شود را نیز پاسخگو باشیم./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات