۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۵۷۰۴۲
توهین به مرجعیت شیعه(24)؛

دبیر کل سازمان آموزش های دینی هند: آیت الله سیستانی پیشگام در صلح جهانی است

دبیر کل سازمان آموزش های دینی هند: آیت الله سیستانی پیشگام در صلح جهانی است
دبیر کل سازمان آموزش های دینی هند «تنظیم المکاتب» در واکنش به اهانت روزنامه الشرق الاوسط، ابراز داشت: آیت الله سیستانی پیشگام در صلح جهانی و حامی بشریت است.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در هند، حجت الاسلام والمسلمین الحاج سید صفی حیدر زیدی دبیر کل سازمان آموزش های دینی هند «تنظیم المکاتب» با صدور بیانیه ای، توهین روزنامه عربستانی «الشرق الاوسط» را به شدت محکوم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین زیدی با ابراز غم و تاسف از اقدام توهین آمیز روزنامه سعودی الشرق الاوسط در خصوص توهین آیت الله سید علی سیستانی (دام ظله) گفت: مرجعیت بزرگ عراق برای پیروان تمام ادیان و ملل پیشگام در صلح جهانی و دلسوز بشریت است، ایشان همیشه از حق دفاع و از مظلوم حمایت کرده اند.              

وی با بیان این که آیت الله سیستانی دام ظله در رهایی منطقه از پنجه خونین گروه های تروریستی مانند داعش نقش بسزایی داشته اند تاکید کرد: تصمیمات حکیمانه و به موقع ایشان نه تنها عراق بلکه کل جهان را از دست درندگان داعش نجات داد.

دبیر کل سازمان آموزش های دینی هند با اشاره به این که وجود با برکت ایشان نه تنها وحدت اسلامی را ارتقا داد بلكه پیروان دیگر اديان را نيز در مسير وحدت انسانی بسيج كرد و افزود: به خاطر استراتژی آیت الله سیستانی دام ظله، نیروهای آمریکایی مجبور به ترک خاک عراق شدند.

وی اقدام روزنامه الشرق الاوسط عربستان سعودی که به یک شخصیت جهانی توهین کرده است را نشان بردگی وی به استعمار و استکبار جهانی دانست و تاکید کرد: مدیران روزنامه الشرق الاوسط با این عمل پست خود، نشان داند که شیوه کار آل سعود و یهود یکسان است.

حجت الاسلام والمسلمین زیدی با تاکید به این که ما اهانت به مقام مرجعیت را به شدت محکوم می کنیم از تمام دوستداران، دانشمندان، متقاضیان صلح و جویندگان عدالت در سراسر جهان خواست که علیه این اهانت فریاد بزنند و به شدت محکوم کنند و نیز تمام امکانات خود را بکار گیرند تا روزنامه عربستانی در آینده فکر چنین جرات و جسارت و گستاخی هم نکند./ 988

 

سید اشهد نقوی
ارسال نظرات