۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۶۵۷۱۰۳

شبیه سازی حمله به سفارتخانه های آمریکا

شبیه سازی حمله به سفارتخانه های آمریکا
یک روزنامه لبنانی با اشاره به مانور نظامی اخیر آمریکا در منطقه سبز بغداد نوشت که آمریکایی ها تمایل دارند دوره اشغالگری خود را در عراق تمدید کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه لبنانی الاخبار با انتشار گزارشی تحت عنوان «اشغالگران آمریکایی حمله به سفارتخانه این کشور را شبیه سازی می‌کنند؛ تنها ترس و نه چیز دیگر» نوشت: اشغالگران آمریکایی به شدت از هدف قرار گرفتن مواضع وابسته به خود در عراق وحشت دارند. مانور نظامی اخیر آمریکایی‌ها که حمله موشکی به سفارت این کشور در بغداد را شبیه سازی می‌کرد همین مسأله را تأیید می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است: شرکت امنیتی که وظیفه حمایت از سفارت آمریکا را در بغداد به عهده دارد با هماهنگی نیروهای اشغالگر و در سایه سکوت رسمی عراقی‌ها، طی روزهای گذشته، سامانه دفاع موشکی پاتریوت را آزمایش کرد. کمی بعد از آنکه ایران، پایگاه هوایی عین الاسد در غرب عراق را در واکنش به شهادت سردار قاسم سلیمانی به دست نظامیان اشغالگر آمریکایی هدف قرار داد سکوهای مربوط به سامانه موشکی پاتریوت به عراق منتقل شد.

یک منبع در وزارت کشور عراق اعلام کرد که در جریان مانور نظامی اخیر، از بمب‌ها و پهپادهایی استفاده شد که مناطق مورد نظر را هدف قرار می‌دادند. بسیاری از مسئولان و نمایندگان عراقی خواهان موضع گیری رسمی دولت علیه این مانور نظامی شدند.

بر اساس این گزارش، درحالی که آمریکا به صورت پی در پی از قصد و نیت خود برای خارج کردن نظامیان مستقر در نوار مرزی عراق در راستای اجرای مصوبه نهادهای دولتی، سخن می‌گوید، ما شاهد برگزاری این مانور نظامی هستیم که نشان دهنده میزان تمایل آمریکا برای تمدید اشغالگری خود در عراق به شمار می‌رود. برخی از کارمندان سفارت آمریکا در عراق اعلام کرده اند که عقب نشینی بدون هیچ هزینه‌ای صورت نخواهد گرفت و هزینه آن، منحصر کردن سلاح در دست دولت و منحل کردن حشد شعبی و ادغام آن با نهادهای امنیتی است.

در سایه این وقایع، به نظر می‌رسد آمریکا به شدت از هدف قرار گرفتن مواضع خود در عراق وحشت دارد و گروه‌های مقاومت در عراق بر روی این ترس و وحشت با هدف اعمال فشار بر طرف آمریکایی و خروج آنها از عراق، سرمایه گذاری می‌کنند.

ارسال نظرات