۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۵۶۹۶۷
بازداشت ترامپ؛

صدور حکم بازداشت برای دونالد ترامپ از سوی ایران

صدور حکم بازداشت برای دونالد ترامپ از سوی ایران
کارشناس مسائل سیاسی به شبکه «سی جی تی ان» چین گفت: ایران حکم بازداشت ترامپ را به خاطر حمله‌ای که در سوم ژانویه منجر به کشته شدن ژنرال سلیمانی شد، صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، قنبر نادری خبرنگار و کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال مجری شبکه تلویزیونی «سی جی تی ان» چین که پرسید: زمان اعلام این حکم بازداشت سوالات زیادی را به همراه دارد. چرا تهران هم اکنون این حکم بازداشت را صادر کرده است. پاسخ شما چیست؟ گفت: پیام واضح و شفاف است. این حکم بازداشت به منزله آخرین میخ بر تابوت آن‌هایی است که آرزوی آوردن ایران و آمریکا را بر سر میز مذاکره پیش از انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر دارند. بدیهی است که این پیام برای جامعه مدنی بین‌المللی هم شفاف است. این موضوع نشان می‌دهد که ایران هیچ تمایلی برای مذاکره با دولت کنونی آمریکا در واشنگتن ندارد. شاید برخی صدور این حکم بازداشت را تنها برای مصارف داخلی در ایران تعبیر کنند، اما واقعا افراد زیادی هستند که خواهان نوعی انتقام برای کشته شدن ژنرال ایرانی هستند که همه ما می‌دانیم او همه زندگی خود را فدای مبارزه تروریسم و افراط‌گرایی در عراق و سوریه کرده است. اصل مطلب این است که ما شاهد نوعی درخواست برای انتقام هستیم. ایران در حال حاضر در وضعیتی نیست که با دولت ترامپ مذاکره کند.

در ادامه مجری شبکه پرسید: اینترپل درخواست برای صدور یک حکم بازداشت بین المللی را رد کرده است و برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران این حکم بازداشت را رد کرده است و آن را اقدام تبلیغاتی توصیف کرده است. هدف ایران از صدور این حکم بازداشت در حال حاضر چیست؟

این کارشناس در پاسخ گفت: دشمنان ایران آزادند نظر خود را درباره این حکم بازداشت بیان کنند. این یک موضوع تبلیغاتی و یا برای مصرف داخلی نیست. فراموش نکنید که نباید نفوذ ایران در منطقه و ماوراء آن را دست کم گرفت. ما می‌دانیم که ایران همکاری نزدیکی با اینترپل داشته است. ایران توانسته است که از طریق این همکاری بسیاری از مجرمان را که از کشور فرار کرده اند به کشور بازگرداند و آن‌ها را به اتهام فساد و خیانت و تروریسم محاکمه کند؛ بنابراین زمانی که ما می‌گوییم مقامات آمریکایی و افرادی را که در پس کشتن ژنرال سلیمانی بوده اند، تحت تعقیب قضایی قرار می‌دهیم هیچ شکی نکنید که این کار را انجام می‌دهیم. هم اکنون افرادی هستند که حاضرند زندگی خود را فدای این موضوع کنند. رئیس جمهور ترامپ هم اکنون در وضعیت امنی قرار دارد و این به خاطر آن است که وی رئیس جمهور است، اما او و همکارانش باید بدانند زمانی که دوره آن‌ها به پایان برسد ایران تلاش خواهد کرد که آن‌ها را بازداشت کند و به دست عدالت بسپارد، زیرا این ژنرال هیچ اقدام اشتباهی برای جامعه بین المللی انجام نداد. او هیچ نظامی آمریکا را نکشت. او تنها برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در عراق و سوریه بود و بهای سنگینی را با از دست دادن جان و زندگی خود پرداخت.

هفته گذشته دادستان تهران از شناسایی ۳۶ نفر از افرادی که در ترور سردار سلیمانی نقش داشتند، خبر داد و گفت: در راس این افراد دونالد ترامپ قرار دارد که حکم جلب آنان و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین الملل صادر شده است.

ارسال نظرات