۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۵۷۱۲۹
استاد حوزه علمیه:

نظارت مجلس خبرگان بر رهبری به معنای ولایت داشتن بر ولی فقیه نیست

نظارت مجلس خبرگان بر رهبری به معنای ولایت داشتن بر ولی فقیه نیست
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: نظارت مجلس خبرگان بر رهبری به معنای ولایت داشتن بر ولی فقیه نیست و تشخیص بقا و یا عدم بقای ویژگی های ولی فقیه را بر عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: اصل ولایت فقیه مورد اتفاق و یک ضرورت است و حدود و اختیاراتی که ولی فقیه در دوران غیبت کبری دارد بیان شده است. 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام راحل نظریه ولایت فقیه را تثبیت و پایه هایش را با استدلال های قوی، محکم تر کردند، خاطرنشان کرد: ولایت مطلقه جزء ضروریات دین نیست و نظریه مخالف، مشکلی را پیش نمی آورد اما اگر در راستای همگامی با دشمنان بنابر تضعیف ولایت باشد، جای بحث است.

متولی مدرسه امام هادی(ع) اهواز عنوان داشت: بسیاری گرچه از لحاظ نظری مخالف ولایت فقیه هستند اما راضی به تضعیف نظام اسلامی نیستند منتهی برخی دیگر تلاش شان بر تضعیف است که جای تأمل دارد و مشکل ساز است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به اینکه نظارت مجلس خبرگان بر رهبری به معنای ولایت داشتن بر ولی فقیه نیست، بیان داشت: ولایت مادام العمر و به خصوص نداریم و خصوصیات و ویژگی های مرتبط با ولی فقیه در روایات و سیره عقلا وجود دارد که در ابتدا و انتها باید به همراه داشته باشد.

وی بیان داشت: تشخیص بقا و یا عدم بقای ویژگی های ولی فقیه بر عهده مجلس خبرگان است و تنها می بیبند که آیا ولی فقیه کماکان بر آن ویژگی های باقی مانده است یا خیر؟./9456/ت310/ب1

حاتم شرفی
ارسال نظرات