۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۶۵۷۱۳۷
تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت‎‎وگو با رسا؛

مذاکرات سازش تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی به بن بست رسیده است

مذاکرات سازش تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی به بن بست رسیده است
هانی زاده با اشاره به بیانیه مشترک فتح و حماس در مقابله با تهدید‌های نتانیاهو گفت: در شرایط فعلی نباید اقدام جنبش فتح در همکاری با حماس را مورد تردید قرار داد.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، بیان داشت: پس از طرح نتانیاهو برای الحاق کرانه غربی و دره اردن به اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ یک انسجام ملی میان همه جنبش‌های مبارز فلسطینی و فتح به وجود آمد.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه محمود عباس پس از طرح نتانیاهو همه توافق نامه‌های امضا شده میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی را القا کرد، افزود: این اقدام نشان از آن دارد مذاکرات سازش میان فتح و رژیم صهیونیستی که از سال ۱۹۹۳ و پس از قرارداد اسلو آغاز شد به بن بست رسیده و تشکیلات خودگردان دریافته که ادامه روند سازش نتیجه‌ای برای ملت فلسطین نخواهد داشت.

هانی زاده با اشاره به بیانیه مشترک جنبش فتح و حماس، ادامه داد: هر چند که همکاری و همسویی تاکتیکی باشد، اما در شرایط کنونی و با توجه به تهدید نتانیاهو در توسل به قدرت نظامی برای الحاق کرانه غربی، اقدامی مؤثر می‌باشد و باید در کنار سایر گروه‌های فلسطینی مانع از نیت نتانیاهو شوند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی نباید اقدام جنبش فتح در همکاری با حماس را مورد تردید قرار داد، گفت: اکنون ملت فلسطین در جبهه‌ای واحد علیه رژیم صهیونیستی قرار گرفته است؛ هر چند که هر گونه نزدیکی حماس و فتح مورد قبول رژیم صهیونیستی و آمریکا نیست، زیرا حماس از دید غرب یک جنبش تروریستی است.

تحلیلگر مسائل بین الملل عنوان داشت: نزدیکی فتح و حماس قطعا پیامد‌هایی برای تشکیلات خودگردان خواهد داشت، اما راه حلی جز همکاری مشترک همه جنبش‌های جهادی برای تقابل با رژیم صهیونیستی وجود ندارد. /۹۴۵۶/
حاتم شرفی
ارسال نظرات