۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۶۵۷۲۵۸

حضور چهره‌های سرشناس در جشنواره قرآنی نور امید/ معرفی فینالیست‌ها

حضور چهره‌های سرشناس در جشنواره قرآنی نور امید/ معرفی فینالیست‌ها
دبیر جشنواره قرآنی نور امید ضمن معرفی نفرات راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره گفت: حضور چهره‌های شاخص قرآنی در جشنواره از نکات قابل توجه آن است.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ داوری مرحله مقدماتی جشنواره نور امید که به همت شهرداری تهران برگزار می‌شود انجام و برگزیدگان معرفی شدند.

برگزاری جشنواره به صورت مجازی باتوجه به شیوع کرونا

سیدحسین موسوی بلده دبیر جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس درخصوص برگزاری جشنواره نور امید گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم حضور مردم در منازل این جشنواره به صورت مجازی در رشته‌های تلاوت ترتیل، تلاوت تحقیق، خوشنویسی، آیه‌گرافی و تفسیر قرآن کریم برگزار شد.

وی ادامه داد: در مرحله اول شرکت‌کنندگان در رشته‌های ترتیل و تحقیق فایل صوتی آثار خود را برای ما ارسال کردند که پس از برگزاری داوری این مرحله نفرات راه یافته به فینال معرفی شدند، همچنین در بخش بانوان که در رشته ترتیل برگزار شد با استقبال بالایی مواجه بودیم و تقریباً همه برترین‌های کشور در جشنواره حضور داشتند که اسامی برگزیدگان دور مقدماتی بانوان تا پایان هفته اعلام می‌شود.

حضور چهره‌های سرشناس در جشنواره

همچنین در بخش آقایان هم قاریان شاخص و سرشناسی حضور پیدا کردند که از جمله آنها می‌شود به حسین فردی دارنده مقام اول مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، رحیم شریفی، ابوالفضی قدیانی، حسین شالچی طوسی، وحید خزایی، امین عبدی، علی‌اصغر شعاعی، محمدرضا زاهدی و برخی قاریان دیگر اشاره کرد.

موسوی بلده درخصوص رشته‌های خوشنویسی و آیه‌گرافی این جشنواره گفت: این بخش از جشنواره به صورت یک مرحله‌ای است یعنی در ابتدا شرکت‌کنندگان تصاویری از آثار خود را برای ما ارسال کردند که داوری اولیه آنها صورت گرفت و تعدادی از شرکت‌کنندگان به عنوان راه یافتگان به مرحله نهایی معرفی شدند. اما در مرحله نهایی از برگزیدگان خواستیم تا اصل اثر خود را برای ما ارسال کنند و با داوری مجدد بر روی اصل آثار نفرات برتر را معرفی می‌کنیم.

برگزاری آزمون مجازی تفسیر به صورت آنلاین

وی درخصوص رشته تفسیر این مسابقات گفت: این رشته بر اساس کتاب تفسیر سوره مبارکه نور حجت‌الاسلام قرائتی برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان باید به صورت مجازی امتحان بدهند که این آزمون هم اکنون در حال برگزاری است و تا روز جمعه هم ادامه دارد و نهایتاً نفرات برتر معرفی و تجلیل می‌شوند.

دبیر جشنواره نور امید درخصوص برگزاری مرحله نهایی رشته‌های تلاوت تحقیق و ترتیل آقایان گفت: در این مرحله راه یافتگان به مرحله نهایی باید فایلی از تلاوت خود را برای ما ارسال کنند به این صورت که شرکت‌کنندگان رشته ترتیل باید به انتخاب خودشان یک صفحه از ۱۰ جزء اول قرآن کریم را قرائت و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. در رشته تحقیق هم شرکت‌کنندگان باید انتخاب خودشان از ۱۰ جزء اول قرآن کریم ۷ دقیقه برای ما تلاوت و فایل آن را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی درخصوص داوران مرحله نهایی گفت: در این مرحله آقایان سید محسن موسوی بلده، امین پویا و عباس امام‌جمعه فایل‌های ارسالی را داوری و نهایتاً نفرات برتر را انتخاب می‌کنند.

جوایز جشنواره

موسوی بلده درباره جوایز جشنواره گفت: به نفرات اول تا سوم بخش‌های تلاوت تحقیق و ترتیل به ترتیب ۵ میلیون تومان، ۴ میلیون تومان و ۳ میلیون تومان اهدا می‌شود. همچنین رشته خوشنویسی در دو بخش نستعلیق و شکسته نستعلیق و نسخ برگزار می‌شود که در هر بخش به سه نفر مبلغ ۳ میلیون تومان اهدا می‌شود. همچنین در بخش آیه‌گرافی هم به ۵ برگزیده ۳ میلیون تومان اهدا می‌شود.

منبع: فارس
ارسال نظرات