۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۵۷۲۸۰
نجابت در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

حادثه کوی دانشگاه آغاز سیاست ورزی های غلط بود/ شیوه های مطالبه گری صحیح

حادثه کوی دانشگاه آغاز سیاست ورزی های غلط بود/ شیوه های مطالبه گری صحیح
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حادثه کوی دانشگاه آغاز سیاست ورزی های غلط بود، گفت: مطالبه گری کور به ابزار دست دشمن تبدیل می شود.

حسین نجابت تحلیلگر مسائل سیاسی و نماینده مجلس شورای اسلامی در ادوار هفتم، هشتم و نهم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به ماجرای 18 تیر و حوادث کوی دانشگاه، گفت: ما یک سلسله سرمایه های اجتماعی داریم که سردمداران همه جناح ها باید آن را حفظ و تقویت کنند، اما متأسفانه از سال 1376 تا کنون، یک جناح در کشور به جای حفظ این سرمایه ها در نقش اپوزیسیون نظام قرار گرفت و قشری را به عنوان پیاده نظام اجیر کرد تا به وسیله آنها و فتنه به پا کردنشان در خیابان ها اهداف و مطالبات خود را پیگیری کند.

وی ادامه داد: متأسفانه جناحی که از دوم خرداد 1376 به وجود آمد در سال 1378 در پی بسته شدن روزنامه ای که متعلق به آقای موسوی خوئینی ها، عده ای دست به فتنه گری زدند و حوادث کوی دانشگاه را به وجود آوردند؛ این ماجرا آغاز اینگونه سیاست ورزی های غلط شد.

نجابت خاطرنشان کرد: متأسفانه در حوادث کوی دانشگاه پس از مدتی مشخص شد که برخی از دولتمردان به طور غیر محسوس و در برخی موارد به طور آشکار در پشت پرده حوادث و فتنه ها قرار داشتند و این موضوع بسیار تأسف برانگیز بود.

فتنه 88 در امتداد حوادث کوی دانشگاه بود

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شکل گیری فتنه 88، این فتنه را در امتداد حوادث کوی دانشگاه دانست و ابراز کرد: فتنه 88 توسط برخی چهره های سیاسی و با کمال تأسف در ارتباط با دشمنان خارجی و هماهنگی با آنها شکل گرفت و باید گفت که هر دو ماجرای کوی دانشگاه و فتنه 88 سرمایه سوزی بود، زیرا سرمایه های اجتماعی کشور را از بین برد.

وی همچنین فتنه 98 در پی ماجرای گران شدن بنزین را مورد توجه قرار داد و گفت: جریان های سیاسی که با نظام زاویه دارند با الگو گرفتن از فتنه های 78 و 88 سعی کردند در سال 98 با آشوب به پا کردن اهداف خود را دنبال کنند.

نجابت اضافه کرد: کوی دانشگاه از جمله حوادث تلخی بود که از احساسات جوانان به ویژه دانشجویان سوء استفاده شد و این فتنه تلخ را رقم زد، زیرا مطالبات جریانات سیاسی آن زمان می توانست در فضای سیاسی بدون رخ دادن اینگونه حوادث حل شود.

مؤلفه های مطالبه گری صحیح

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادوار هفتم، هشتم و نهم با اشاره به شیوه های صحیح مطالبه گری عنوان کرد: مطالبه گری حق مردم است و مسؤولان موظف هستند در حیطه اختیارات خودشان و به اندازه مسؤولیت هایی که دارند پاسخگوی مردم باشند.

وی با بیان اینکه طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مطالبه گری ضرورتاً مساوی با اعتراض و خشونت نیست، گفت: اگر به بیانات رهبری در سخنرانی های مختلفی که دارند توجه کنیم، در می یابیم که ایشان تنها شخصیتی هستند که مؤلفه های مطالبه گری را به طور کامل بیان می کنند و شیوه مطالبه گری صحیح را به جوانان و دانشجویان می آموزند.

نجابت شناخت شرایط موجود با زاویه دید کلان را یکی از مؤلفه های مطالبه گری صحیح دانست و ابراز کرد: امروز در یک جنگ تمدنی بزرگ با جریان غربگرا قرار داریم و به بیان دیگر امروز ما یکی از مهره های اصلی جبهه کفر ستیز هستیم، بنابراین برای موفقیت در این مسیر، دو عامل عقلانیت و معنویت را دارا باشیم.

مطالبه گری بدون عقلانیت و معنویت با شکست مواجه می شود

کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه اگر در عدالت خواهی ها و مطالبه گری ها به عقلانیت و معنویت توجه نداشته باشیم بدون شک در مسیر خود با شکست مواجه خواهیم شد، بیان کرد: به عنوان مثال عده ای جوانان در اوایل انقلاب وارد صحنه شدند و در زمینه عدالت خواهی تلاش می کردند، اما چون به این دو عامل به ویژه به عامل معنویت کم توجهی کردند، در حال حاضر خیل پشیمان های انقلاب را تشکیل می دهند و از انقلاب روی گردان شده اند.

وی با بیان اینکه امروز مسؤولان باید کوچکترین نیاز جامعه را پاسخگو باشند، مطرح کرد: امروز با توجه به اضافه شدن فضای مجازی به جامعه، باید بصیرتمان را افزایش دهیم تا فریب کارهای ریاکارانه دشمن در این فضا را نخوریم؛ گاهی برخی دوستان حزب اللهی با مشاهده اخبار نادرست، احساساتی و هیجان زده می شوند و اقدامات بدون فکری انجام می دهند که عواقب ناگواری دارد.

نجابت به تلاش های سایت های منافقان در فضای مجازی اشاره و بیان کرد: حجم تبلیغاتی دشمن علیه ما در فضای مجازی ایجاب می کند مطالبه گری هایمان با بصیرت و هوشیاری صورت بگیرد؛ امروز نیازمند نگاه کلان نسبت به مسائل، بصیرت، هوشیاری و سواد رسانه ای هستیم.

مطالبه گری کور به ابزار دست دشمن تبدیل می شود

وی در پایان با بیان اینکه مطالبه گری کور به ابزار دست دشمن تبدیل می شود، خاطرنشان کرد: مطالبه گری بدون بصیرت، عقلانیت و معنویت سبب خواهد شد که دائماً در زمین دشمن بازی کنیم و انگیزه های خیری که داریم در راستای اهداف دشمن قرار بگیرد./841/ت302/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات