۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۵۷۳۰۹
دهمرده:

در برخورد با آقازاده‌ها و مفسدان اقتصادی همچون خلخالی باشید

در برخورد با آقازاده‌ها و مفسدان اقتصادی همچون خلخالی باشید
نماینده مردم زابل در مجلس گفت: ضرورت دارد که در برخورد جدی با مفسدان دانه درشت و آقازاده‌ها همچون مرحوم خلخالی عمل کنید.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی امروز طی تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: از مسؤولان در رابطه با راه‌آهن چابهار و زاهدان تشکر می‌کنم.

وی افزود: اعتماد به مستکبران حقیقتا خطای نابخشودنی است و چرا این همه انفعال و وادادگی از خود نشان دادید.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسانات قیمت کالاهای اساسی گفت: گرانی کمرشکن و افسارگسیخته در ابعاد مختلف بازار، مسکن، خودرو، سکه و ارز مردم را رنج می‌دهد و ضررت دارد که در برخورد جدی با مفسدان دانه درشت و آقازاده‌ها همچون مرحوم خلخالی عمل کنید.

دهمرده با بیان این که مجلس باید به وظیفه ذاتی خود عمل کند خطاب به هیأت رئیسه مجلس گفت: اشرافی‌گری سم مهلکی برای جامعه است. سوء مدیریت،‌ تبعیض و بی عدالتی در ابعاد مختلف به چشم می‌خورد و مشکل کشور امروز قبل از کمبود منابع، توزیع نامناسب منابع است؛ بیکاری، معیشت و گرانی افسارگسیخته آستانه تحمل مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بریده و مجلس هر چه سریع‌تر در این خصوص چاره‌اندیشی کند.

وی با تاکید بر این که باید به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت حق و حقوق مدافعان سلامت به ویژه در استان سیستان و بلوچستان توجه شود، گفت: کمبود تجهیزات در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌هاه باید رفع شود و وزارت آموزش و پرورش در رابطه با کنکور، عدالت آموزشی،‌ رتبه‌بندی معلمان و اعمال مدرک مجدد نهضت سوادآموزی‌ها، خرید خدمتی‌ها، حق التدریسی‌ها و... تصمیم جدی بگیرد و آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از بلاتکلیفی دربیاورد.

وی خواستار توجه به موضوعاتی همچون گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان، اجرای کامل بسته آب شامل انتقال آب از دریای عمان، آب ژرف و ... شد و افزود: رفع حاشیه‌نشینی و تصویب منطقه آزاد سیستان، رفع مشکل فاضلاب این استان و مناطق آزاد و مناطق مرزی ضروری است.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی  همچنین خطاب به رئیس جمهور گفت: ریزگردها امان مردم را بریده است، لطفا اقدام شود./841/د102/ف

حسین ثالث موید
ارسال نظرات