۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۵۷۴۱۸
مدیرکل اوقاف استان سمنان:

وقف برای تبلیغ وقف، نیاز امروز استان سمنان است

وقف برای تبلیغ وقف، نیاز امروز استان سمنان است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: یکی از نیازهای امروز در استان سمنان، ایجاد موقوفاتی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و به عبارتی «وقف برای تبلیغ وقف» است.

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، صبح امروز در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان باید با ابزار فرهنگ و هنر در راستای تعالی دین اسلام تلاش کند و اوقاف و امور خیریه با استفاده از اماکن، امکانات و ابزارهای مذهبی که در اختیار دارد.

وی افزود: در استان سمنان چند دستگاه زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال فعالیت هستند و هر یک امکانات خوبی در اختیار دارند و از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستند و باید تلاش شود در راستای انجام مأموریت‌های یکدیگر به نحو احسن از آن‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به نقش بی‌بدیلی که رسانه و هنر می‌تواند در گسترش فرهنگ وقف ایفا کند، اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در استان سمنان نگاه خوبی در حوزه رسانه‌ها و هنرمندان به فرهنگ وقف وجود دارد و باید از این ظرفیت همچون گذشته برای ایجاد موقوفاتی بر اساس نیازهای روز جامعه استفاده شود.

وی عنوان کرد: یکی از نیازهای امروز در استان سمنان، ایجاد موقوفاتی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و به عبارتی «وقف برای تبلیغ وقف» است.

حجت‌الاسلام تدینی گفت: وقف یکی از سنت‌های نیک و راهکارهای دین اسلام برای رفع فاصله طبقاتی در جامعه است که به کمک آن می‌توان بسیاری از مشکلات اجتماعی و معیشتی مردم را در جامعه حل‌وفصل کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم این سنت حسنه بیش از گذشته در جامعه نهادینه شود و واقفان نیز در هنگام وقف اموال خود، با نگاه دقیق به محیط پیرامونی خود، نیت موقوفه خود را بر اساس نیازهای روز جامعه تعیین کنند./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات