۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۵۷۵۷۸
بازخوانی روایت رهبر انقلاب از ماجرای کشف حجاب؛

ورود به منجلاب فساد

ورود به منجلاب فساد
حضرت آیت الله خامنه‌ای، بی‌حجابی را ورود به منجلاب فساد دانستند و باور به اینکه کشف حجاب، منجر به پیشرفت علمی و سیاسی می‌شود را نفی کردند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، به مناسبت روز عفاف و حجاب، بخشی از سخنان مقام معظم رهبری پیرامون حجاب را در سالروز قیام مردم قم بازنشر می‌کنیم:

یکی از جنایات بزرگ رژیم طاغوت، همین مسأله‌ (فرمان کشف حجاب) است. کشف حجاب، از بین بردن آن حائل و فاصله‌ای که در اسلام میان دو جنس قرار داده شده است - که این برای سلامت زن و سلامت مرد است؛ برای سلامت جامعه است - تا همان بلائی که بر سر زن در جوامع غربی آمد، بر سر زن مسلمان ایرانی بیاورند. این اقدام را با چماق، رضاخان در داخل کشور انجام داد.

زن غربی با ورود در منجلاب فساد، دستاوردش نابودی خانواده بود. اینجور نبود که زن با برداشتن حجاب در میدان علم یا در میدان سیاست یا در میدان فعالیت های اجتماعی پیشرفت کند؛ همه‌ اینها با حفظ حجاب و عفت ممکن بود و ما در نظام اسلامی این را تجربه کردیم.

برداشتن حجاب، مقدمه‌ای برای برداشتن عفت بود؛ برای برداشتن حیا در جامعه‌ اسلامی بود؛ برای سرگرم کردن مردم به عامل بسیار قوی و نیرومند جنسی بود؛ برای اینکه از همه‌ کارهای دیگر بمانند؛ و یک مدتی هم موفق شدند، اما ایمان عمیق ملت ایران نگذاشت.

زن های مسلمان ما با وجود سختگیری ها در طول زمان، در مقابل این فشار سرکوبگر مقاومت کردند؛ بعد از رفتن رضاخان به نحوی، در زمان خود او به نحوی، در طول دوران بقیه‌ طاغوت هم به نحوی. لذا در همان دی ماه ۱۳۵۶، روز هفدهم دی ماه در مشهد، یک اجتماع عظیمی، تظاهراتی از زنان مسلمان با شعار «حفظ حجاب» راه افتاد.

ما آنوقت در تبعید بودیم؛ خبر آن را شنیدیم که زنان مؤمن و مسلمان و شجاع یک چنین حرکتی را به راه انداختند. این، گوشه‌ای از فجایع رژیم طاغوت بود؛ نابود کردن آرمان های دینی، ارزش های اخلاقی، پیشرفت های اقتصادی، عزت بین‌المللی و خلاصه بر باد دادن سرمایه‌های یک ملت جزو کارهائی بود که آن رژیم طاغوت و سیاه‌کار انجام داد./د103/ف

منبع: khamenei.ir
ارسال نظرات