۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۶۵۷۵۸۹
استاد سطح عالی حوزه علمیه:

حوزه انقلابی مطالبه‌گر و بلندگوی جامعه است

حوزه انقلابی مطالبه‌گر و بلندگوی جامعه است
حجت الاسلام موسوی کرمانشاهی گفت: حوزه انقلابی مطالبه‌گر و بلندگوی جامعه است و از مسؤولان در برابر مشکلات پاسخ می‌طلبد البته فقط به انتقاد اکتفا نمی‌کند.

حجت الاسلام سید سجاد موسوی کرمانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، چهار ویژگی در تعریف حوزه انقلابی برشمرد و گفت: نخستین ویژگی حوزه انقلابی توانایی پاسخگویی کامل به تمامی پرسش های دینی مردم است بنابراین حوزه علمیه برای حرکت به سمت قله های علمی باید تلاش کند تا حوزه انقلابی باسواد تحقق یابد.

وی دومین ویژگی و نیاز حوزه انقلابی را روحیه جهادی عنوان کرد و افزود: روحیه جهادی برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی نیاز است و حوزه علمیه تقویت این روحیه را در طلاب مد نظر قرار دهد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه در تبیین خصوصیت دیگر حوزه انقلابی اظهار کرد: در حوزه انقلابی ارتباط مردم و طلاب در هم تنیده است به طوری که طلاب میان مردم و همدرد با آنان است و نیازهای جامعه را خود درک می کند.

وی افزود: برای حضور در اجتماع و پیوند با مردم نیاز به سعه صدر است؛ در این زمینه آیت الله مهدوی کنی الگوی بسیار مناسبی است، ایشان همواره در برابر مردم بسیار صبور بودند و انتقادات مردم را با حوصله می شنیدند.

حجت الاسلام موسوی در توصیف چهارمین ویژگی حوزه انقلابی گفت: حوزه انقلابی مطالبه گر است؛ بلندگوی جامعه است و از مسؤولان در برابر مشکلات پاسخ می طلبد البته فقط به انتقاد اکتفا نمی کند و پیشنهادات خود را نیز برای حل مسائل مطرح می کند.

وی در ادامه به ارزیابی وضعیت کنونی حوزه علمیه با جایگاه مطلوب پرداخت و اظهار کرد: حرکت کلی حوزه علمیه به سمت این قله هست و اتفاقات خوبی از این حرکت شاهد هستیم اما سرعت حرکت کند است که به آن انتقاد داریم.

حجت الاسلام موسوی نمونه ای از حرکت به سمت حوزه انقلابی را، اقدامات جهادی طلاب در ماجرای زلزله و کرونا عنوان کرد و افزود: در مسأله خدمت رسانی به آسیب دیدگان زلزله و بیماران کرونایی شاهد خدمات بی نظیر طلاب جهادی بودیم به گونه ای که در بعضی موارد تنها طلاب با از خودگذشتگی، حاضر به حل مشکل بودند./1370/ت302/ف

ارسال نظرات