۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۵۷۶۵۲
مسؤول کمیته اعزام طلاب جهادی به بیمارستان ها:

کار جهادی طلاب آرامش را در قلب مردم زنده می‌کند

کار جهادی طلاب آرامش را در قلب مردم زنده می‌کند
حجت‌الاسلام شفیعی گفت: در شرایط کرونایی، تنها چیزی که فشار را از روی مردم بر می دارد و آرامش را در قلبشان زنده می‌کند، کارهای جهادی است.

 به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام محمدهادی شفیعی، مسؤول کمیته اعزام طلاب به بیمارستان ها و مسؤل گروه جمعیت همراهان جهادی، طی جلسه ای با محوریت اردوی جهادی «همراه با بیمار کرونا» که در نماز خانه حوزه علمیه بندر عباس برگزار شد، گفت: تنها چیزی که فشار را از روی دوش مردم برمی دارد و آرامش را در قلبشان زنده می کند همین کارهای جهادی است.

وی افزود: همانطور که می دانید در شرایط عادی اگر بیماری به بیمارستان مراجعه کند، یک نفر به عنوان همراه در کنار وی هست که کارهای اولیه بیمار را انجام می دهد.

مسؤول کمیته اعزام طلاب جهادی به بیمارستان ها ادامه داد: حال در این شرایط کنونی که ما درگیر بیماری منحوس کرونا هستیم، بیماران مبتلا به کووید ۱۹ دیگر همراه ندارند، و همین امر باعث شده تا کادر زحمت کش درمان بیش از پیش خسته و دلنگران باشند.

حجت الاسلام شفیعی عنوان کرد: یکی از فعالیت های جهادی که شما طلاب عزیز می توانید انجام دهید همین بحث همراه و کمک حال بودن بیمار کرونایی است.

وی ادامه: این کار شما هم برای کادر درمان و هم برای بیماران کمک شایانی به حساب می آید.

مسؤول کمیته اعزام طلاب جهادی به بیمارستان ها با بیان اینکه هنوز برای بیماری کرونا درمانی کشف نشده است، گفت: تنها راه درمان این بیماری این است که سیستم ایمنی بدن قوی شود و بیماری را نابود کند.

حجت الاسلام شفیعی عنوان کرد: تنها راه قوی سیستم ایمنی بدن این است که بیمار درگیر کرونا به صورت مداوم غذا میل کند و چون یکی از علایم این بیماری کم‌اشتها بودن به غذا است، شما طلاب عزیز می توانید به این بیماران کمک کنید تا غذایشان را کامل میل کنند.

مسؤول گروه جمعیت همراهان جهادی ادامه داد: این امر شاید به ظاهر کار ساده ای به نظر بیاید، اما همین کار بیماران زیادی را از مرگ حتمی نجات داده است.

وی بحث خیریه را دیگر فعالیت مهم جهادی در این شرایط دانست و گفت: بحث خیریه دو بخش دارد، اول رسیدگی و کمک به بیماران نیازمند با روش های مختلف و دوم کمک‌رسانی و همراهی با کادر زحمت کش درمان.

حجت الاسلام شفیعی با تاکید بر اینکه مردم اگر روحانیت را در کنار خود مشاهده کنند به آرامش قلبی دست پیدا می کنند افزود: اگر شما طلاب بزرگوار در این شرایط سخت اقتصادی در کنار مردم باشید ولو اینکه نتوانید بار سنگین مشکلات اقتصادی را از دوششان بردارید، مردم در کنار شما احساس امنیت و آرامش دارند.

مسؤول کمیته اعزام طلاب جهادی به بیمارستان ها در ادامه عنوان کرد: اگر مردم طلاب را در کف میدان نبینند اعتمادشان به این قشر ضعیف می شود و مشکلات جامعه روز به روز به اوج خود می‌رسد.

وی بیمارستان را یک مکان خطرناک خواند و گفت: دوستان عزیز و بزرگوار من، طلاب جهادگر و مخلص، بیمارستان در این شرایط بسیار حساس و خطرناک است، اگر دچار بیماری زمینه‌ای هستید یا خانواده شما دچار بیماری هستند از فعالیت در بیمارستان پرهیز کنید و احساسی تصمیم نگیرید.

حجت الاسلام شفیعی در پایان گفت: ان‌شاءالله به لطف خداوند متعال تک تک شما برادران عاقبت به خیر شده، طعم لذت بخش شهادت را بچشید و با اهل بیت(ع) در روز قیامت محشور شوید./851/د102/ب1

ارسال نظرات