۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۶۵۷۷۱۷
حجت الاسلام حیدری:

وقف پشتوانه مناسبی برای تقویت حوزه های علمیه است

وقف پشتوانه مناسبی برای تقویت حوزه های علمیه است
حجت الاسلام حیدری به نقش علما و بزرگان دینی در گسترش فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: علما خود همواره در ترویج این سنت ارزشمند دینی پیشگام و پرچمدار بودند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران عصر امروز در نشست ستاد احیاء موقوفات حوزه‌های علمیه بابل با اشاره به نقش وقف در رشد و گسترش دین در جامعه گفت: در طول تاریخ به برکت موقوفات ارزش‌های دینی در جامعه گسترش یافته است.
 
وی به نقش علما و بزرگان دینی در گسترش فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و افزود: علما خود همواره در ترویج این سنت ارزشمند دینی پیشگام و پرچمدار بودند.
 
حجت الاسلام حیدری به وجود ۷۲۰ واقف عالم در مازندران اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار ارائه شده بیشترین عالمان واقف کشور در استان هستند.
 
مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که حوزه‌های علمیه استان دارای ۶۰۰ رقبه هستند، خاطرنشان کرد: با حمایت نماینده ولی فقیه، علمای استان و همچنین دستگاه قضا در جهت احیاء موقوفات حوزه‌های علمیه حرکت می‌کنیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به نقش پررنگ طلاب و روحانیان در نشر و گسترش فرهنگ وقف در جامعه بیان داشت: باید در کنار شناسایی و احیاء موقوفات گذشته، تلاش کنیم با حمایت علما و تلاش روحانیان موقوفات جدیدی را برای حوزه‌های علمیه ثبت کنیم.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که مجموعه اوقاف تعامل مناسبی با حوزه علمیه به منظور شناسایی و احیاء موقوفات مدارس علمیه دارد، تصریح کرد: این نشست‌ها و تعامل مشترک تا احیاء کامل موقوفات مدارس علمیه ادامه خواهد داشت.
 
مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که علما و بزرگان دینی با دور اندیشی موقوفاتی را برای مدارس علمیه در نظر گرفته اند، بیان داشت: این نگاه و دور اندیشی علمای دینی امروز نیز باید مورد توجه مسؤولان و مدیران مدارس علمیه قرار گیرد.
 
وی با بیان این که موقوفات می‌تواند پشتوانه مناسبی برای رفع بسیاری از مشکلات مالی مدارس علمیه باشد، تصریح کرد: طلاب و روحانیان مدارس علمیه باید تلاش کنند فرهنگ وقف را در جامعه بیشتر نشر و گسترش دهند./950/پ203/ب1
ارسال نظرات