۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۶۵۸۰۵۰
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران خبر داد؛

برگزاری آزمون دوره مهارت‌های پژوهشی اساتید فردا در ساری و نوشهر

برگزاری آزمون دوره مهارت‌های پژوهشی اساتید فردا در ساری و نوشهر
حجت الاسلام اسماعیل زاده از برگزاری آزمون دوره مهارت‌های پژوهشی اساتید فردا در ساری و نوشهر خبر داد.
حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از برگزاری آزمون مهارت‌های پژوهشی اساتید فردا در استان خبر داد.
 
وی با بیان این که اساتیدی که در دوره‌های پژوهشی شرکت کردند فردا باید در آزمون پایانی این دوره شرکت کنند، افزود: این آزمون با حضور چهل نفر از اساتید در ساری و نوشهر برگزار خواهد شد.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اساتید زیر پنجاه سال شرکت کننده در آزمون پایانی این دوره باید یک مساله پژوهشی نیز بنویسند، ادامه داد: به اساتید شرکت کننده در آزمون پایانی گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که گذراندن این دوره پژوهشی برای اساتید مدارس علمیه استان الزامی بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد جدید حوزه، آشنایی اساتید با مهارت‌های پژوهشی الزامی است.
 
وی با اشاره به این که دوره آموزش مهارت‌های پژوهشی به صورت مجازی برای اساتید مدارس علمیه استان برگزار شد، بیان داشت: این طرح از اواخر فروردین ماه آغاز با حضور اساتید مدارس علمیه و به صورت غیر حضوری برگزار شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اساتید شرکت کننده در این دوره مجازی فایل متنی ۴۳ درس را مورد مطالعه قرار دادند، افزود: همچنین اساتیدی که تاکنون در هیچ دوره‌ای شرکت نکردند علاوه بر مطالعه متن و فایل صوتی ارسالی باید در یک کارگاه حضوری نیز شرکت کنند.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده، پژوهش را رکن جدایی ناپذیر حوزه‌های علمیه معرفی کرد و با بیان این که توجه به مباحث پژوهشی مورد توجه جدی مدیریت حوزه قرار دارد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل آشنایی اساتید با مهارت‌های جدید پژوهشی در جهت رونق و تقویت فعالیت‌های پژوهشی در سطح مدارس علمیه ضروری است.
 
وی با بیان این که باید مباحث آموزشی نیز با رویکرد پژوهشی در سطح مدارس علمیه مطرح شود، تصریح کرد: توجه به امر پژوهش به طور حتم یکی از شاخصه‌های تحول در حوزه است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد./950/
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امین
Iran, Islamic Republic of
۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
قدم اول در تحول پژوهشی در مدارس ، نگاه ویژه به اساتید هست.
0
0