۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۵۷۹۴۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

ولنگاری‌های فرهنگی در جامعه نتیجه کوتاهی و بی توجهی مسؤولان است

ولنگاری‌های فرهنگی در جامعه نتیجه کوتاهی و بی توجهی مسؤولان است
حجت الاسلام حاجی زاده، ولنگاری‌های فرهنگی، بی قیدی دینی و افزایش نرخ طلاق در جامعه را نتیجه کوتاهی و بی توجهی متولیان فرهنگی، مسؤولان اجرایی و قانون گذاری کشور دانست.
حجت الاسلام محمد علی حاجی زاده، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با بیان این که متأسفانه دین و زیبایی‌های دین به درستی به نسل جوان جامعه معرفی نشده است، گفت: این وظیفه نهاد‌های دینی و فرهنگی است که این زیبایی‌های ارزشمند را به نسل جوان معرفی کنند.

وی با بیان این که دشمنان با سوء استفاده از خلأ‌هایی که در جامعه وجود دارد تلاش می‌کنند نسل جوان را از دین و ارزش‌های معنوی دور کنند، افزود: پرچم داران عرصه تبلیغ دین در معرفی ارزش‌های دینی به جامعه رسالت مهمی بر عهده دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اگر زیبایی‌های دین به شیوه‌ای اثرگذار و مخاطب پسند به جامعه عرضه شود به طور حتم مورد استقبال و پذیرش قرار خواهد گرفت، بیان داشت: باید تلاش کنیم مبانی دینی را با ابزار‌های مناسب در جامعه تبیین کنیم.

وی از آزادی‌های بی حد و حصر در فضای مجازی انتقاد کرد و افزود: عدم کنترل فضای مجازی به طور حتم عواقب جبران ناپذیری را برای جامعه ما در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این که فضای مجازی نباید به جولان گاه عده‌ای فرصت طلب تبدیل شود، خاطرنشان کرد: عدم فیلترینگ سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی ضد اخلاقی، ضد فرهنگی و ضد دینی آثار منفی برای جامعه اسلامی در پی خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حتی در کشور‌های غربی به اصطلاح مدرن، آزاد و سکولار نیز محدودیت‌هایی در این خصوص وجود دارد، تصریح کرد: متولیان این بخش نباید فضای مجازی را به حال خود رها کنند تا شاهد آثار مخرب آن در جامعه باشیم.

وی با بیان این که متأسفانه حوزه فرهنگ همواره در کشورمان مظلوم واقع شده است، بیان داشت: در همین آغازین روز‌های شروع به کار مجلس شورای اسلامی، بیشترین استقبال نمایندگان مجلس به سمت کمیسیون‌های اقتصادی و امنیت ملی است و کمترین توجه و استقبال به سمت کمیسیون فرهنگی شده است.

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به این که ولنگاری‌های فرهنگی، بی قیدی دینی و همچنین افزایش نرخ طلاق در جامعه نتیجه کوتاهی و بی توجهی متولیان فرهنگی، مسؤولان اجرایی و قانون گذاری کشور است، خاطرنشان کرد: گسترش این گونه مسائل زنگ خطر و هشداری جدی برای مسؤولانی است که نسبت به مباحث فرهنگی بی توجه هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که توجه به مباحث فرهنگی باید به صورت ساختاری و زیربنایی باشد، افزود: نباید توجه به سایر بخش‌ها بهانه‌ای برای بی توجهی به مباحث فرهنگی کشور شود./۹۵۰/ت310/ب1
ارسال نظرات