۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۵۷۸۰۳
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران خواستار شد؛

ضرورت تشکیل قرارگاه فرهنگی و تبلیغی به منظور انسجام بخشی فعالیت ها

ضرورت تشکیل قرارگاه فرهنگی و تبلیغی به منظور انسجام بخشی فعالیت ها
حجت الاسلام صادقی بر ضرورت تشکیل یک قرارگاه فرهنگی و تبلیغی با حضور همه نهاد‌های مرتبط در این حوزه با هدف انسجام بخشی به فعالیت های فرهنگی تبلیغی تأکید کرد.
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، بر ضرورت انسجام بخشی به فعالیت‌های فرهنگی به منظور اثرگذاری بیشتر در جامعه تأکید کرد.
 
وی با بیان این که کثرت نهاد‌های فرهنگی و تبلیغی باید با اثرگذاری در جامعه همراه باشد، افزود: تجربه چندین ساله این نهاد‌ها ثابت کرده عدم انسجام و هماهنگی نهاد‌های تبلیغی موجب هدر رفت منابع شده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر شاهد برخی موازی کاری در نهاد‌های فرهنگی و تبلیغی کشور هستیم، خاطرنشان کرد: تداوم این روند موجب اتلاف وقت و از بین رفتن منابع در این بخش خواهد شد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، هم افزایی میان نهاد‌های فرهنگی و تبلیغی را یک ضرورت مهم برشمرد و بیان داشت: موازی کاری‌های مشهود در عرصه فرهنگی و تبلیغی موجب کاهش اثرگذاری این فعالیت‌ها در جامعه خواهد شد.
 
حجت الاسلام صادقی بر ضرورت تشکیل یک قرارگاه فرهنگی و تبلیغی با حضور همه نهاد‌های مرتبط در این حوزه در سطح استان‌ها تأکید کرد و گفت: با تشکیل این قرارگاه به طور حتم فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی با رویکرد جدیدی دنبال خواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر هر یک از این نهاد‌ها بر اساس اولویت‌های خود به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی اشتغال دارند، ادامه داد: با تشکیل یک قرارگاه و تقسیم کار بین نهاد‌ها می‌توان اثرگذاری این فعالیت‌ها را دو چندان و از هدر رفت منابع جلوگیری به عمل آورد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در مناسبت‌های مختلف نهاد‌های متعددی به اعزام مبلغ به مناطق مختلف کشور مشغول هستند، بیان داشت: این در حالی است که اعزام متمرکز روحانی و مبلغ از سوی یک نهاد می‌تواند سایر نهاد‌ها را به فعالیت‌های دیگری سوق دهد.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که در حوزه فعالیت‌های فرهنگی نیز نهاد‌های متعددی مشغول تلاش هستند که جای تقدیر دارد، خاطرنشان کرد: به طور حتم اگر این فعالیت‌ها به صورت متمرکز و هدفمند انجام شود آثار وجودی آن در جامعه مطلوب‌تر خواهد بود./950/ت310/ب1
ارسال نظرات