۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۵۸۰۸۸
به بهانه نخستین سالگرد ارتحال آیت الله حائری؛

نقش آیت الله حائری در تدوین اثر برجسته دائرةالمعارف فقه اسلامی

نقش  آیت الله حائری در تدوین اثر برجسته دائرةالمعارف فقه اسلامی
آیت الله حائری عمر خود را صرف تحقیق و تدریس در زمینه‌ی علوم اسلامی و فقه اهل‌بیت(ع) کرد و همکاری و مشارکتی فعال در تدوین اثر برجسته دائرةالمعارف فقه اسلامی داشت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله سید علیرضا حائری فرزند مرحوم سیدعلی اکبر در آذرماه 1330 در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود.

ایشان مقدمات درس را در کربلا خواند و سپس برای گذراندن دروس خارج به نجف اشرف رفت؛ اساتید او در درس خارج آیت الله العظمی خویی، امام خمینی(ره) و شهید سیدمحمدباقر صدر بودند.

این استاد محقق و دانشمند، سال ها عمر خود را صرف تحقیق و تدریس در زمینه‌ی علوم اسلامی و فقه اهل‌بیت(ع) کرد و همکاری و مشارکتی فعال در تدوین اثر برجسته دائرةالمعارف فقه اسلامی داشت.

آیت الله حائری در سال 1392 به عضویت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درآمد و در پی رحلت حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی(ره)، با حکم رهبر معظم انقلاب از اردیبهشت ماه 1398 همزمان عهده دار مسؤولیت مؤسسه دائره المعارف فقه اسلامی شد.

آیت الله حائری که بر اثر سکته مغزی چند روزی در بیمارستان تحت مراقبت های پزشکی بستری بود، سرانجام صبح روز پنج شنبه 27 تیرماه 1398 در سن 68 سالگی دعوت حق را لبيك گفت و به لقاء الله پیوست./1350/د102/ف

ارسال نظرات