۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۶۵۸۱۳۲

دو خبر از بازار نشر

دو خبر از بازار نشر
انتشار کتاب «فرح، اما هاشمی‌نسب» و شماره ۷۶ کتاب نقد از مهم‌ترین اخبار بازار نشر است.
به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، انتشار کتاب «فرح، اما هاشمی‌نسب» و شماره 76 کتاب نقد از مهم ترین اخبار بازار نشر است.

زندگینامه فرح امّا هاشمی‌نسب منتشر شد

کتاب «فرح، اما هاشمی‌نسب» شامل زندگی‌نامه فرح هاشمی‌نسب از فعالان دوران انقلاب اسلامی به‌قلم مرضیه کهرانی به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شده است.

دوخبر از بازار نشر

فرح هاشمی‌نسب است در شهرستان سقز زاده شد و با وجود سن کم، از نزدیک شاهد جریاناتی شد که بر سقز زمان انقلاب گذشته بود. روح کنجکاو و بی‌آرام هاشمی‌نسب او را واداشت برای ارضای این‌کنجکاوی به قلب جریانات اجتماعی آن زمان نفوذ کند و از نزدیک شاهد خیلی از رخدادهای شهر خود در روزگار انقلاب باشد. او وقتی در بحران نوجوانی دنبال هویت می‌گشت؛ مرام حزبی و تفکر احزابی را که آن روزها در سقز فعال بودند، بررسی کرد تا بتواند بهترین راه را به نظر خودش انتخاب کند.

وقایع این‌کتاب ۳۱۵ صفحه‌ای، که در قالب روزنوشت نوشته شده، از فروردین ۵۶ تا اردیبهشت ۹۴ را شامل می‌شود.

در بخشی از این‌کتاب می‌خوانیم:

«روی تپه مالان توی محله سنگ‏بران بودیم که یک موتوری هی رفت و دوباره برگشت و چپ‏ چپ نگاه‌مان کرد. ما خودمان را آماده کردیم. به شهین گفتم اگر آمدند جلو، دستت را زیر چادرت طوری بگیر که انگار اسلحه دست گرفته‌‏ای. اما موتوری آمد جلو و پرسید: «چه‏ کار می‌‏کنید؟ چی پخش می‏‌کنید؟» من هم دو تا اعلامیه دادم بهش. کمی نگاه کرد و رفت. حالا دیگر نمی‌‏دانم چی می‏‌شود؛ چون نمی‏‌دانم این موتوری کی بود و برای کی کار می‌‏کرد. نمی‏‌دانم مثل بابای شهین ما را می‌‏دزدند و می‌‏برند و کسی اثری از آثارمان پیدا نمی‏‌کند؟ یا اینکه مثل عزیزچای می‏‌برندمان و با شکنجه شهیدمان می‏‌کنند؟ من مامان‏جان را آماده کرده‌‏ام برای شهادت خودم؛ اما به ‏طور دقیق بهش نمی‏‌گویم چه‏ کار می‏‌کنم. خدایا به امید خودت. چون می‏‌خواهم اعلامیه‏‌ها را تا توی روستاها هم ببرم.»

شماره 76 کتاب نقد منتشر شد

بررسی نظریه حضرت آیت‌الله مصباح یزدی در قلمرو ماهیت علم دینی در شماره 76 کتاب نقد که فصلنامه انتقادی ـ‌ نظری در حوزه علوم انسانی است منتشر شد.

این مجموعه 262 صفحه‎‌ای شامل شش مقاله با عناوین زیر می‌باشد:

ـ رابطه علم و دین از دیدگاه حضرت آیت‎‌الله محمدتقی مصباح یزدی/ علی مصباح یزدی

ـ ‌سکولار نبودن گزاره‌های علوم توصیفی/ حسین عشاقی

ـ جایگاه نظریه علم دینی آیت‌الله مصبـاح یزدی در میان طبقه بندی جدید نظریه هـای علم دینی/ سیدمحمدتقی موحد ابطحی

ـ‌ علوم انسانی اسلامی و علم دینی از دید آیت‌الله مصباح یزدی/ مهدی عبداللهی

ـ نقد و بررسی هویت علم دینی از دیدگاه آیت‌الله مصباح یزدی/ خسرو باقری

ـ‌ تحلیل و ارزیابی مدل شناختی دیدگاه آیت‌الله مصباح یزدی در تولید علوم انسانی اسلامی/ مرضیه عبدلی./925/ت304/ف

دوخبر از بازار نشر

ارسال نظرات