۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۵۸۱۵۰
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

نسبت به فرهنگ جامعه غافل نباشیم

نسبت به فرهنگ جامعه غافل نباشیم
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه توجه به امور فرهنگی از مهمترین ضرورت‌های امروز کشور است، گفت: نباید اجازه دهیم ویروس کرونا موجب کمرنگ شدن برنامه‌های دینی شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در پیام جمعه این هفته خود به مردم استان، غفلت از خداوند را عامل بسیاری از بلایا دانست و اظهار کرد: یادمان نرود که دنیا، ثروت، مقام، شهرت و همه امور مادی ما را از یاد خداوند متعال غافل می‌کند و این بزرگترین خسران برای انسان است.

وی با تأکید بر اینکه بلایا و سختی‌ها هشداری برای توجه بیشتر به خداوند است، افزود: در بلا و سختی‌ها باید به خداوند متعال پناه ببریم و با صدقه دادن و انجام کار‌های خیر به فکر رفع بلا باشیم و از سختی‌ها و بلا درس بگیریم و متنبه شویم، در حالی که بسیاری از افراد این چنین نیستند و این جای تأسف دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه توجه به امور فرهنگی از مهمترین ضرورت‌های امروز کشور است، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم ویروس کرونا موجب کمرنگ شدن اجتماعات مذهبی مانند نماز جمعه و نماز‌های جماعت شود و این به معنای رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی نیست؛ باید این اجتماعات با نهایت رعایت امور بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با قوت برگزار شود.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه مراسمات مذهبی به دفع بلا کمک می‌کند، تصریح کرد: باید با توسل به خدا، مناجات، تضرع و امر به معروف و نهی از منکر برای دفع ویروس کرونا وارد میدان عمل شویم و بدانیم تنها در سایه توکل بر خداوند متعال شر این ویروس منحوس از جامعه کم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ادامه دار بودن کمک‌های مؤمنانه در قالب نهضت تعاون و احسان گفت: باید رزمایش همدلی همچنان با قوت از سوی گروه‌های جهادی، مسؤولان و مردم برگزار شود و در این زمینه همه مسؤول هستیم چراکه بسیاری از مشاغل در این ایام دچار خسارت شدند و عده زیادی از مردم نیز برای تأمین معاش خود با مشکل مواجه هستند.

وی در ادامه با اشاره به معضلات فرهنگی استان خصوصا در بحث حجاب و عفاف افزود: امروز بسیاری از مردم استان نسبت به بداخلاقی‌های فرهنگی دغدغه دارند و پیگیر رفع این موضوعات هستند و این موارد در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شده است که باید همه دستگاه‌های متولی در این زمینه وارد میدان عمل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه صرفا با فعال کردن دستگاه‌های فرهنگی نمی‌توان معضلات و مشکلات اخلاقی جامعه را برطرف کرد، ابراز کرد: باید همه مردم پای کار بیایند و برای اصلاح جامعه و برخورد با زشتی‌ها دغدغه‌مند وارد میدان عمل شوند؛ برای مثال مردم روستا‌ها و شهر‌های حاشیه زاینده رود استان باید خودشان حساس باشند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مردم نباید نسبت به بداخلاقی ها بی تفاوت باشند، گفت: گزاشاتی مبنی بر ایجاد پاتوق در مناطق گردشگری برای انجام کار‌های نازیبا وجود دارد، ساکنان این مناطق باید نسبت به این مسأله حساسیت بالایی داشته باشند و اراضی و خانه‌های خود را به این افراد واگذار نکنند و امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند، همچنین کسبه اجازه ولنگاری را ندهند و تولید کنندگان نیز وارد تولید لباس فاخر ایرانی و اسلامی شوند. /۹۴۵۷/پ210/ق
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات