۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۵۸۱۶۳
پژوهشگر حوزوی:

به پژوهش‌های عمیق و دیربازده بها داده شود

به پژوهش‌های عمیق و دیربازده بها داده شود
احمدی بسنده کردن به کارهای سطحی و زود بازه یکی از آسیب‌های جدی پژوهش‌های حوزوی دانست و توجه به پژوهش‌های عمیق بلند مدت را ضروری خواند.

خانم فاطمه احمدی پژوهشگر حوزوی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، یکی از آسیب های مهم عرصه پژوهش را عدم حمایت رسمی دانست و گفت: زمانی که یک اتفاق خوب پژوهشی رخ می‌دهد، متولیان امر پژوهش اظهار مسرت و خوشحالی می کنند اما زمانی که وقت حمایت فرا می‌رسد، پژوهشگران را به حال خود رها می‌کند.

این پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه بسنده کردن به کارهای سطحی و زود بازه یکی از آسیب‌های جدی پژوهش‌های حوزوی است، عنوان کرد: عدم حمایت جدی از عرصه پژوهش باعث شده تا به فعالیت های دیربازده اما عمیق و ارزشمند بهای لازم داده نشود و برخی از پژوهشگران تنها به دنبال پر کردن فرم های گزارش و تشویق های سطحی باشند.

وی از نبود عرصه‌ای برای ارائه پژوهش‌های حوزوی انتقاد کرد و افزود: حداقل باید این پژوهش‌ها در فضای حوزه علمیه دیده و معرفی شود اما متاسفانه این اتفاق نیز نمی افتد.

احمدی به اهمیت چاپ و نشر، در ارتقای سطح کیفی پژوهش ها اشاره کرد و بیان داشت: رسیدن پژوهش‌ها به مرحله چاپ به ندرت اتفاق می‌افتد و به قدری پیچ و خم های اداری دارد که پژوهشگر منصرف می شود.

این پژوهشگر حوزوی گفت: اگر از اهالی پژوهش حوزه علمیه حمایت‌های لازم صورت بگیرد پژوهش‌ها به سمت کاربردی شدن خواهند رفت و دیگر شاهد ارائه پژوهش‌های بی اثر نخواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت وجود یک مرکز بالادستی برای از بین بردن آسیب های موجود در فضای پژوهش، اظهار داشت: باید پس از شناخت نیازهای جامعه بر روی پاسخ دهی به آنها سرمایه‌گذاری شود اگرچه سال‌های سال زمان ببرد./1350/ت302/ف

ارسال نظرات