۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۶۵۸۳۱۷
مدیر مدرسه علمیه امام حسین:

حوزه انقلابی نقش مهمی در عملیاتی کردن مطالبات رهبر انقلاب دارد

حوزه انقلابی نقش مهمی در عملیاتی کردن مطالبات رهبر انقلاب دارد
حجت الاسلام دهقانی بصیرت آفرینی را از شاخصه های مهم حوزه انقلابی دانست و گفت: حوزه انقلابی اجازه نمی دهد مطالبات رهبری بر زمین بماند.

حجت الاسلام فرهاد دهقانی مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه تعهد و تخصص دو بال حرکت حوزه انقلابی است، گفت: اساتید، فضلا و طلاب همواره باید در رفع موانع تحقق حوزه انقلابی و قرار گرفتن در مسیر انقلابی گری تلاش کنند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه انقلابی برای همه مکان‌ها و زمان‌ها برنامه‌ریزی دارد، ادامه داد: طلبه در چنین حوزه‌ای علاوه بر تحصیل علوم حوزوی با استفاده از ابزارهای نوین در فضای حقیقی و مجازی اقدام به فعالیت‌های علمی، تبلیغی، فرهنگی، جهادی و پژوهشی می‌کند.

حجت الاسلام دهقانی با بیان اینکه هدف و چشم‌انداز حوزه انقلابی همواره متناسب با ضرورت‌ها و اقتضائات تعریف می‌شود، عنوان کرد: اینکه یک حوزه‌ای بدون برنامه و چشم‌انداز مشخص در تمام ساعات روز تلاش کند اما بازدهی نداشته باشد چنین حوزه‌ای نمی‌تواند خود را حوزه‌ای در تراز انقلاب اسلامی بداند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) با تأکید بر اینکه حوزه باید به‌روز باشد، اظهار داشت: این به‌روز بودن باید ناشی از تحول‌گرایی باشد.

وی افزود: حوزه انقلابی در مواجهه با بحران‌های احتمالی بهترین مدیریت را با استفاده از ابزارها و فناوری‌های نوین انجام می‌دهد و نمی‌گذارد طلاب در این مواقع فشل شوند و از مباحث علمی و اخلاقی عقب بمانند؛ ما این امر را در ایام شیوع کرونا مشاهده کردیم.

حجت الاسلام دهقانی با بیان اینکه حوزه انقلابی جامع است و در همه ابعاد حرف برای گفتن دارد، ابراز کرد: چنین حوزه‌ای می‌تواند طلاب را دغدغه مند تربیت کند تا افزون بر عالم بودن در ابعاد مختلف تبلیغی، جهادی و ... حرف برای گفتن داشته باشند؛ همچنین ابزار تبلیغی مستند در اختیار طلبه قرار می‌دهد تا اگر منبر رفت منبر او یک منبر علمی و اخلاقی باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) به نقش حوزه انقلابی در بصیرت آفرینی جامعه اشاره و بیان داشت: حوزه انقلابی چون خودش بصیر است می‌تواند در فتنه‌ها دیگران را هوشیار کرده و از فتنه نجات دهد.

وی با بیان اینکه حوزه انقلابی در مهارت افزایی طلاب در عرصه‌های مختلف فردی و اجتماعی کوشا است، گفت: چنین حوزه‌ای در کنار حفظ سنت‌های حوزوی اقدام به توانمندسازی مهارت طلاب در عرصه‌های مختلف فناوری‌های نوین می‌کند.

حجت الاسلام دهقانی با تأکید بر اینکه حوزه علمیه انقلابی، خود را همگام با نظرات رهبری کرده و سعی می‌کند مطالبات ایشان را محقق سازد، عنوان کرد: پژوهش محوری یکی از شاخصه‌های حوزه انقلابی است زیرا این حوزه می‌داند باید برنامه‌های پژوهشی و حتی تولید علم داشته باشد تا مانع انگیزه سوزی طلبه در کسب علم شود./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات