۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۵۸۳۲۸
آسیب‌شناسی مشکلات عرصه تبلیغ (۱۴)

سبک ارتباط گیری مبلغان با مردم باید تغییر کند

سبک ارتباط گیری مبلغان با مردم باید تغییر کند
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد معتقد است که در زمینه ارتباط برقرار کردن مبلغان با مردم اشکالاتی وجود دارد و رفع این مشکل نیازمند کار کارشناسی است.

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، تبلیغ را مقدس ترین وظیفه و از رسالت های الهی دانست، و گفت: اسلام به امر تبلیغ عنایت ویژه ای دارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به معنای تبلیغ اظهار کرد: براساس آیه «الَّذينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ وَ کَفي‏ بِاللَّهِ حَسيباً » تبلیغ به معنای ابلاغ رسالت‌های الهی و از وظایف پیامبراکرم(ص) است.

وی خاطرنشان کرد: ورود ارگان ها یا نهادهای مختلف در امر تبلیغ اشکالی ندارد بلکه امروزه تبلیغ دین باید در سطح گسترده از سوی همه مردم و حتی پدر و مادر در خانواده صورت گیرد اما چنین کاری نباید به موازی کاری منجر شود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد تشکیل کمیته ای بالادست همه نهادها یا سازمان های تبلیغی و فرهنگی را برای ایجاد هماهنگی پیشنهاد داد و گفت: مصوبات این کمیته باید دارای ضمانت اجرا باشد تا همه نهادها خود را موظف به اجرای مصوبات آن بدانند.

وی فعالیت نهادها یا سازمان های فرهنگی تبلیغی براساس نیازهای روز جامعه را ضروری دانست و بیان داشت: شناسایی نیازهای امروزی جامعه امری ضروری است چنانچه پیامبراکرم(ص) براساس مشکلات روز جامعه گاهی به بحث شرک و گاهی معاد می پرداختند؛ باید نیازهای جامعه شناسایی و در اختیار نهادهای اعزام مبلغ قرار گرفته تا در همان مسأله سرمایه گذاری صورت گیرد.

این خطیب کشوری در ادامه به مشکلات عرصه تبلیغ دینی در حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: در حوزه علمیه معاونت تبلیغ حوزه علمیه فعالیت های فراوان و قابل قبولی انجام داده و مشکل تبلیغی خاصی مشاهده نمی شود اما در زمینه ارتباط برقرار کردن مبلغان با مردم اشکالاتی وجود دارد که نیازمند کار کارشناسی برای شناسایی راهکارهای ارتباط با مردم است./1324/ت302/ف

ارسال نظرات