۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۵۸۳۷۶
طرح الحاق کرانه باختری (1)؛

استاد دانشگاه لبنان:طرح امام خامنه ای بهترین گزینه برای حل مسأله فلسطین است

استاد دانشگاه لبنان:طرح امام خامنه ای بهترین گزینه برای حل مسأله فلسطین است
استاد دانشگاه لبنان، پیشنهاد امام خامنه ای برای پایان مشکلات فلسطین را بهترین گزینه دانست و افزود: اصرار آمریکا در الحاق کرانه باختری، موجب انتفاضه ای بزرگ می شود.
دکتر طلال عتریسی استاد دانشگاه لبنان و تحلیلگر سیاسی در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، پیرامون توطئه آمریکا یعنی معامله قرن بیان کرد: دولت ترامپ امکان به سرانجام رساندن معامله قرن را به دلیل بحران کرونا، کشتن جورج فلوید، ادامه تظاهرات ها و فشارهای زیاد بر این کشور وجود ندارد. ترامپ با همه جهان حتی با هم پیمان های خود در اروپا، چین و روسیه مشکل دارد، آنچه به نظر می رسد، ترامپ معتقد است که معامله قرن سبب آغاز انتفاضه و تاثیر بر رژیم صهیونیستی و در نهایت کاهش آرای یهودیان در انتخاب ولایت متحده می شود.
وی با اشاره به رابطه کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: متاسفانه کشورهای عربی بدون هیچ پیش شرطی به دنبال عادی سازی روابط در حوزه های سیاسی، اقتصادی و ورزشی با رژیم صهیونیستی هستند و همه اين مسائل بدون هیچ امتیازی برای فلسطینی ها در حال رخ دادن است  و اکثر کشور ها، اتحادیه اروپا، روسیه و چین مخالف طرح الحاق هستند؛ لذا به نظر می رسد که معامله قرن به زمان دیگری موکول شود.
این تحلیلگر سیاسی با توجه به عدم قدرت کشورهای عربی در مواجهه با معامله قرن افزود: هیچ کشور عربی توانایی ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا پیرامون این تصمیم را ندارند زیرا برخی از کشور های عربی با آمریکا و رژیم صهیونیست در ارتباط هستند و برخی دیگر قدرت فشار بر رژیم اشغالگر در منع به اجرا گذاشتن معامله قرن را ندارند و این جو بین المللی است که مانع به اجرا گذاشتن این طرح می شود.
مقاومت تنها گزینه ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی است
دکتر طلال عتریسی، مقاومت را تنها گزینه توانمند و منطقی در رویارویی با رژیم صهیونیستی دانست و اظهار داشت: همانطور که می دانید موضع امام خامنه ای و سید حسن نصر الله در مواجهه با این طرح بسیار روشن است، زیرا طرح ترامپ حقوق فلسطینی ها را محقق نمی کند و اشغالگری و سیطره رژیم صهیونیست را قانونی می کند.
وی با توجه به پیشنهاد ایران پیرامون حل منازعه قرن در فلسطین، بیان کرد: این پیشنهاد بسیار عمیق، استراتژیک و برحق بازگشت فلسطینی ها به سرزمین خود و برگزاری رفراندم پیرامون اداره این کشور تاکید می کند و این موضع به معنای دشمنی با یهود نیست و حق را به حق دار می رساند.
دکتر طلال عتریسی در پایان اضافه کرد: طرح ترامپ فرصت هرگونه گفت و گو را از بین می برد و او به دنبال سیطره کامل رژیم صهیونیستی بر سرزمین های اشغالی و مشروعیت بخشیدن به اعمال خرابکارنه آنها است، اما با توجه به مخالفت کشور و سازمان های بین المللی با معامله قرن، می توان نسبت به عدم ثمر نشستن این طرح امیدوار بود.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
اینتر1
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
خیلی عالی
1
0