۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۵۸۴۳۰
آیت الله طه محمدی:

بسترهای فسادزا باید نابود شوند

بسترهای فسادزا باید نابود شوند
نماینده خبرگان با تأکید بر شناسایی منشأ فساد گفت: برای مقابله با فساد بایستی بسترهای فسادزا شناسایی و نسبت به مقابله و مبارزه با آنها اقدام شود.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم در خصوص مفسدان اظهار داشت: در آخرالزمان منکر، معروف شناخته شده و معروف نیز در منظر مردم، منکر خواهد شد؛ به عنوان مثال، در آخرالزمان حجاب، صداقت و امانت داری، بی عرضگی شناخته شده و دزدی و خیانت نیز  شجاعت مطرح می شود.

وی با اشاره به ضرورت شناخت فساد و مقابله با آن گفت: در این شرایط، اگر حس فساد شناسی در بین مردم تشکیل نشده باشد، باید مردم را از این حالت خارج کرد تا فساد را فساد و صلاح را صلاح ببیند، آن موقع می توانیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم اما دشمنان ذائقه مردم را عوض کرده اند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اهمیت شناسایی منشأ فساد تصریح کرد: برای مقابله با فساد بایستی بسترهای فسادزا را شناسایی کرده و نسبت به مقابله و مبارزه با آنها اقدام کنند.

وی به فرمایشی از امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع) در حکمت 337 نهج البلاغه می فرمایند یکی از شعبه های عصمت این است که دسترسی به گناه ممکن نباشد؛ یعنی اگر فردی به دنبال خوردن مشروب است، نتواند مشروب فروشی پیدا کند؛ این فرمایش امیر مؤمنان(ع) باید سر لوحه درگاه های پیشگیری از جرم نوشته شود.

آیت الله طه محمدی با بیان این که وقتی که عوامل گناه در اختیار مردم نباشد، قهرا جامعه سالم می ماند، اظهار داشت: سالانه چند صد تن مواد مخدر را در کشور نابود می کنیم، در صورتی که اگر این اتفاق نیفتد، کل کشور را به فساد می کشاند؛ اولیای امر باید زمینه گناهان را نابود کنند، به گونه ای که دسترسی به آن ممکن نباشد./822/ت302/ق

ارسال نظرات