۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۶۵۸۴۳۸
مدیر حوزه علمیه آیت الله گلپایگانی:

حوزه علمیه پناهگاه مردم و مؤمنان است

حوزه علمیه پناهگاه مردم و مؤمنان است
حجت الاسلام معنوی گفت: حوزه ها پناهگاه مردم و مومنان هستند، مردم باید پناهگاه خود را بشناسند و با فعالیت های این خانه امام زمان آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیدابوالحسن معنوی، در نشست خبری که شب گذشته در مدرسه علمیه آیت الله گلپایگانی برگزار شد، اظهار کرد: علما حصن، حصین دین  و پناهگاه مردم هستند و حوزه های علمیه همین جایگاه را در شهرها دارند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله گلپایگانی با بیان اینکه حوزه ها پناهگاه مردم و مومنان هستند، گفت: مردم باید با فعالیت های این خانه امام زمان آشنا شوند.

وی با اشاره به جایگاه شاخص مدرسه آیت الله گلپایگانی در شهرهای هم جوار و شهر قم، عنوان کرد: انتصاب این مدرسه به وجود مقدس امام زمان ارواحنا الفداه و اشرافیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی یکی از عوامل شاخص بودن این حوزه است.

حجت الاسلام معنوی با تاکید بر جایگاه رفیع یک خبرنگار در ارائه خبرهای درست و صادق، تصریح کرد: طلاب نیز با استخراج خبرهای تاریخی و ارائه آنان به مردم خبرنگار دین هستند.

مدیر حوزه علمیه آیت الله گلپایگانی با بیان اینکه ۸۰ طلبه از پایه اول تا نهم در این مجموعه در حال تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: کاری که ما در دوسال اخیر بر ان اهتمام داشتیم جذب طلاب بومی بود.

وی با اشاره به اعزام مبلغان متخصص از طرف آیت الله صافی گلپایگانی به مدارس آموزش و پرورش، تصریح کرد: نتیجه این عمل استقبال خوب دانش آموزان از پذیرش حوزه علمیه بود.

حجت الاسلام  معنوی با بیان اینکه ۷۰ نفر ثبت نام اولیه در سال گذشته برای ورود به حوزه داشتیم، مطرح کرد: تعدادی از این ۷۰ نفر بعد از گذشتن از آزمون ورودی پذیرش شدند و اکنون در حال تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه آیت الله گلپایگانی با اشاره به فعالیت های فرهنگی طلاب این حوزه در سطح شهرستان، از جمله ورود طلاب برای تبلیغ در مدارس و دانشگاه ها و همچنین برگزاری همایش بین المللی مهدویت، اعزام طلاب و روحانیون به مساجد فاقد روحانی، ورود به مسائل اجتماعی شهرستان همچون معضل طلاق و .... را از جمله فعالیت های حوزه علمیه شهرستان برشمرد و تصریح کرد: در همایش بین المللی مهدویت ۲۰۰ تا ۳۰۰ مقاله به ما ارسال شد که از کشورهای هم جوار عراق و هند و کانادا نیز اثراتی به چشم می خورد.

وی با یادآوری فرهنگ غنی شهرستان گلپایگان و دغدغه مندی مومنان متدین در زمینه فرهنگ شهرستان، اظهار کرد: این دغدغه مندی در مساله حجاب برای ما بسیار بیشتر است چرا که بسیاری از صحنه هایی که در شهرستان دیده می شود شایسه شهرستان نیست.

حجت الاسلام معنوی با بیان ارتباط حوزه با مردم و مسؤولان و اثرات خوبی که داشته، گفت: حوزه علمیه آیت الله گلپایگانی ضمن پاسخ گویی به شبهات دینی و اعتقادی کارگاه هایی برای معلمان و اغنا اندیشه های دانش آموزان در زمینه های دینی برگزار کرده است و جلساتی را به طور مستمر با مسؤولان و احاد جامعه داشته ایم.

وی در پایان افزود: ثبت نام این حوزه در سال تحصیلی جدید را شروع کرده که تا پایان شهریور نیز ادامه خواهد داشت./1304/پ210/ب1

نقش حوزه علمیه در شهرستان همانند نقش علما است

 

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات