۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۵۸۴۴۴
نماینده مجلس:

«سوء مدیریت» مشکل اصلی گرانی‌ها/ دولت راهکاری برای حل گرانی ندارد

«سوء مدیریت» مشکل اصلی گرانی‌ها/ دولت راهکاری برای حل گرانی ندارد
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه «سوء مدیریت» مشکل اصلی گرانی‌ها در کشور است، گفت: نظارت بر افزایش بی‌رویه قیمت‌ها برعهده دولت و سازمان بازرسی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی اظهار کرد: ۱۵ درصد مشکلات و گرانی‌های اخیر در تمام حوزه‌ها مربوط به تحریم‌ها و مشکلات نفتی و ۸۵ درصد از مشکلات مربوط به سوء مدیریت می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکلی که در کشور و دولت اخیر وجود دارد مربوط به سوء مدیریت برخی از آقایان و دولتمردان است افزود: برای نفت مشتری وجود دارد و تعدادی از نمایندگان این مساله را به وزیر نفت عنوان کردند که مشتری و خواهان نفت وجود دارد اما نزدیک دو سال است وزیر جوابی به نمایندگان نداده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبودن کنترل و نظارت دقیق اداره تعزیرات حکومتی عنوان کرد: متاسفانه بر بازار نظارت و کنترلی وجود ندارد و هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که روزانه شاهد تغییر قیمت‌ها در آن باشیم.

وی با بیان اینکه افراد فاقد مدیریت باید ضمن عذرخواهی از مردم از کار خود انصراف دهند گفت: طبق احادیث و آیات قرآن اگر فردی مسئولیتی را که به آن سپرده‌اند را نتواند به درستی انجام دهد نزد خدا ملعون است و باید در آن دنیا پاسخگوی تمام مردمی باشد که در حق آنها اجحاف شده است.

حجت‌الاسلام فلاحی با اشاره به اینکه ایران جزء کشورهای ثروتمند دنیا محسوب می‌شود بیان کرد: کشور ما ظرفیت زیادی در تمام حوزه‌ها از جمله منابع طبیعی، آبی و نفتی دارد که اگر به درستی مدیریت شود مشکلی نخواهیم داشت و تحریم‌ها هیچ اثری نخواهند گذاشت.

وی با بیان اینکه ما در دنیا تنها کشوری نیستیم که تحریم شده‌ایم افزود: بسیاری از کشورها نیز تحریم شدند اما مشکلات گرانی را مانند کشور ما تجربه نکردند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه دولت برای کاهش قیمت‌ها مطرح کرد: رییس مجلس با همفکری نمایندگان در نظر دارد بسته‌هایی معیشتی  برای اقشار آسیب‌پذیر تهیه کند و به دنبال کاهش هزینه مسکن نیز هست.

وی با بیان اینکه متاسفانه دولت تا امروز راهکار مطلوبی برای کاهش قیمت‌ها و مسکن نداشته است افزود: مجلس تمام سعی خود را می‌کند که موضوع اشتغال و مسکن را حل کند.

حجت‌الاسلام فلاحی با اشاره به اینکه دستگاه قضا نیز برای حل مشکلات پای کار آمده است اظهار کرد: امید است با فعالیت چرخه واحدهای راکد وضعیت اشتغال تا حدودی سامان یابد.

وی افزود: نظارت بر افزایش بی‌رویه قیمت‌ها برعهده دولت و سازمان بازرسی است که متاسفانه دولت در این حوزه هم نتواسته است به درستی اقدام کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: متاسفانه نگاه دولت فعلی به غرب است که همین موضوع باعث شده اقتصاد مقاومتی و نگاه به داخل جدی گرفته نشود./1403/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات