۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۵۸۴۷۰
مدیر حوزه علمیه یزد:

سوء مدیریت ظرفیت های تبلیغی را هدر می دهد

سوء مدیریت ظرفیت های تبلیغی را هدر می دهد
حجت الاسلام شمس با اشاره به نیازمندی تبلیغ و فرهنگ به مدیریت واحد، گفت: نتیجه تعدد نهادهای فرهنگی و تبلیغی عدم پاسخگویی در برابر معضلات فرهنگی است.

حجت الاسلام شمس مدیر حوزه علمیه یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مشخص نبودن متولی فرهنگ در کشور اظهار داشت: متأسفانه در کشور نهادهای مختلفی خود را متولی فرهنگ می دانند اما زمانی که با معضلات فرهنگی روبرو می شویم کسی پاسخگو نیست و هریک انگشت اتهام را به سمت نهاد دیگر می گیرد.

وی با اشاره به مشکلات عرصه تبلیغ بیان داشت: در عرصه تبلیغ هم شاهد تعدد نهادها، موازی کاری و سوء مدیریت هستیم؛ به عبارت دیگر نهادهایی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان اصلی ترین نهادهای تبلیغی هرکدام سهمی از بخش تبلیغ را به خود اختصاص داده اند و هر کدام مدیریت جداگانه و سیاست های خاص خود را دارند که نتیجه آن از یک طرف موازی کاری است و از طرفی بر زمین ماندن برخی وظایف است.

مدیر حوزه علمیه یزد به پراکندگی بودجه در میان نهادهای متعدد اشاره کرد و افزود: با پراکندگی بودجه امکان مدیریت صحیح در عرصه فرهنگ گرفته می شود و عملا انجام پروژه های بزرگ فرهنگی غیر ممکن می شود.

وی تنها راه حل مشکل موازی کاری در میدان تبلیغ را یکپارچه سازی مدیریت و سیاست های تبلیغی دانست و گفت: باید یک نهاد پرچم دار تبلیغ شود و بقیه نهادها و مؤسسات تحت رهبری آن نهاد خاص با یک برنامه منسجم و هماهنگ به فعالیت خود ادامه دهند.

حجت الاسلام شمس با رد عدم تاثیرگذاری کار تبلیغی افزود: تبلیغ به خصوص تبلیغ چهره به چهره قطعا تأثیرگذار است و اولین عاملی که کاهش اثرگذاری کار تبلیغی را به دنبال دارد سوء مدیریت است و این باعث می شود از ظرفیت های تبلیغ استفاده درست نشود.

وی  به ظرفیت آموزش در نهادهای تبلیغی اشاره کرد و اظهار داشت: عامل دیگری که به تاثیرگذاری تبلیغ لطمه وارد می کند عدم حضور متخصصین در عرصه تبلیغ است و نهادهای تبلیغی می بایست با ارائه آموزش های تخصصی و همچنین ایجاد زمینه برای حضور مبلغان متخصص دراین عرصه به تاثیرگذاری بیش از پیش فعالیت های فرهنگی تبلیغی کمک کند.

مدیر حوزه علمیه یزد در پایان با اشاره به آسیب های پیش روی مبلغان عنوان داشت: مهمترین آسیبی که مبلغان را تهدید می کند نگاه مادیگرایانه به تبلیغ است؛ مبلغ نباید نگاه مادی به این امر مقدس داشته باشد چرا که اهداف معنوی بلندی پیش روی تبلیغ است و در مادیات خلاصه نمی شود./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
در جامعه مدرن و بدور از معنویت اصیل، در جامعه‌ای که تنها اغراض و امیال حیوانی به آدمی جهت می‌دهد، انسان‌ها محکوم به بردگی و سردرگمی هستند.
0
0