۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۶۵۸۵۳۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

شهدا تابلو و پرچم راه جامعه برای حیات معنوی هستند

شهدا تابلو و پرچم راه جامعه برای حیات معنوی هستند
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه هر که به شهدا وصل شود عزت و کرامت می‌یابد، گفت: شهدا گل‌های معطر این عالم و تابلوی راه و پرچم ما برای زندگی معنوی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، عصر امروز در آیین سه‌شنبه‌های تکریم که با هدف تجلیل و تکریم از خانواده شهید حمیدی زاده به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به نقش ویژه شهدا در جامعه اسلامی، اظهار کرد: شهدای غیور مدافع حریم و حرم همه عزیز هستند و هر که به آن‌ها وصل شود عزت و کرامت می‌یابد.

وی با بیان اینکه شهدا گل‌های معطر این عالم و تابلوی راه و پرچم ما برای زندگی معنوی هستند، افزود: ما یاد شهدا را گرامی می‌داریم تا مسیر خود را گم نکرده و از مسیر رهبری انحراف پیدا نکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: در استانی قرار داریم که سه هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده و در سال‌های اخیر هم در تقدیم شهدای مدافع حرم پیشگام بوده است.

وی با اشاره به آخرین روزهای حضور شهید حمیدی زاده در استان پیش از عزیمت به‌سوی جبهه‌های نبرد علیه گروه‌های تکفیری، اظهار کرد: در آخرین جلسه‌ای که رزمندگان مدافع حرم برای خداحافظی به دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان آمده بودند در چهره شهید حمیدی زاده نورانیت لبیک به دعوت الهی دیده می‌شد و سرانجام هم به آرزوی دیرینه خود دست یافت.

امام‌جمعه بجنورد گفت: بندگی، دلدادگی و مطیع الهی بودن در عمل است و شهید حمیدی زاده با اخلاص در عمل برای حضور در جبهه مقاومت اعلام آمادگی کرد و برای دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) رهسپار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به مقاومت و ایستادگی خانواده شهیدان حمیدی زاده، افزود: خانواده‌های شهدا از خانواده‌های مستحکم در مسیر دین و ولایت بوده و برای همه ما الگو هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه به نقش ویژه شهدای مدافع حرم پرداخت و اظهار کرد: شهدای مدافع حرم بر اساس تکلیف الهی و دلدادگی به اهل‌بیت (ع) همچون امام علی (ع) لیله المبیت دیگری را در تاریخ ثبت کردند.

وی افزود: آن‌ها با تأسی از حضرت زهرا (س) معنای فراموش‌شده غدیر را که همانا زعامت اهل‌بیت(ع) است، مصداق واقعی آن را در خارج نشان دادند./9314/پ210/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات