۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۵۷۱۱۱
عالم اهل سنت خراسان شمالی:

توهین و اهانت به مراجع تقلید از ارزش دینی و معنوی آن‌ها نمی‌کاهد

توهین و اهانت به مراجع تقلید از ارزش دینی و معنوی آن‌ها نمی‌کاهد
آخوند سرفراز ضمن محکوم کردن اقدام موهن روزنامه سعودی در توهین به حضرت آیت‌الله سیستانی، گفت: توهین و اهانت به مراجع دینی از ارزش دینی و معنوی آن‌ها نمی‌کاهد.

آخوند خال محمد سرفراز، عالم اهل سنت خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  با اشاره به توهین روزنامه سعودی الشرق الاوسط در انتشار کاریکاتوری اهانت‌آمیز علیه شخصیت بزرگ جهان اسلام، حضرت آیت‌الله سیستانی، اظهار داشت: برخلاف تصور دشمنان با انجام این‌گونه اقدامات موهن، جایگاه و محبوبیت مردمی مراجع دینی در جهان بیشتر از گذشته می‌شود.

وی افزود: بی‌شک تلاش‌های گسترده این مرجعیت دینی در راستای عمل کردن به دستورات قرآن و اسلام و دعوت مردم عراق به وحدت و یکپارچگی برای دشمنان غیرقابل‌تحمل است که دست به این اقدام موهن زده‌اند.

آخوند سرفراز اضافه کرد: این بار هم دشمنان اسلام درصددند با توهین و بی‌احترامی به مراجع دینی در بین مسلمانان عراق جنگ‌های داخلی و درگیری‌های مذهبی به راه بیندازند.

مدیر مدرسه علمیه هدایتی اهل سنت روستای کلاته ابریشم رازوجرگلان ادامه داد: به‌طور یقین این‌گونه توهین‌ها با هماهنگی قبلی و باهدف ایجاد تنش و اختلاف بین مردم عراق صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در این شرایط حساس واجب است تا مسلمانان به‌ویژه مسلمانان عراق با تمسک به آیه «و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» وحدت و یگانگی خود را به جهانیان نشان داده و نقشه‌های دشمنان را در نطفه خفه کنند.

آخوند سرفراز خاطرنشان کرد: مسلمانان باید نسبت به حیله‌ها و ترفندهای نظام سلطه دشمن آگاه بوده و با وحدت و همبستگی برادری و برابری خود را به دشمنان نشان دهند و به‌مانند ید واحد در برابر ستیزه‌جویان صف‌آرایی کنند.

وی افزود: آیت‌الله سیستانی یکی از شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام در عراق است که هرگز به آمریکای جنایتکار اجازه ندادند به اهداف شوم و تفرقه‌آمیز خود در بین مردم شیعه و سنی این کشور دست پیدا کنند.

آخوند سرفراز اضافه کرد: آیت‌الله سیستانی به موضوع وحدت و تقریب مذاهب اسلامی توجه ویژه‌ای داشته و در مبارزه با جریانات تکفیری و داعشی در کنار شهید سردار قاسم سلیمانی اقدامات گسترده‌ای در کشور عراق داشتند.

عالم اهل سنت خراسان شمالی اظهار داشت: علمای اهل سنت خراسان شمالی توهین به آیت‌الله سیستانی را که برای گسترش وحدت و اخوت دینی در عراق زحمت فراوانی می‌کشند به‌شدت محکوم می‌کنند و از جامعه جهانی خواستار عکس‌العمل منطقی و به‌دوراز هرگونه نیت شوم و تفرقه‌آمیز است./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات